به دنبال تشکیل کمیسیون مشترکی برای بررسی لایحه تجارت هستیم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه لایحه تجارت در مجلس دهم بیشتر با نگاه حقوقی بررسی شده و به همین دلیل به مسائل اقتصادی و تجاری توجهی نشده است، گفت: به دنبال این هستیم که کمیسیون مشترکی در مجلس یازدهم تشکیل و لایحه مذکور مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش گروه صنعت وبازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه تجارت گفت: کار بررسی لایحه تجارت در اواخر مجلس دهم در صحن علنی مجلس شروع و در مدت کوتاهی چند فصل از آن تصویب و راهی شورای نگهبان شد. درحال حاضر شورای نگهان ایراداتی به لایحه مذکور گرفته و درخواست ارسال یکجا کل لایحه را داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه لایحه تجارت در مجلس دهم بیشتر با نگاه حقوقی بررسی شده و به همین دلیل به مسائل اقتصادی و تجاری توجهی نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه کمیسیون مشترکی برای بررسی لایحه تجارت باید تشکیل شود، گفت: در مجلس دهم لایحه مذکور در کمیسیون حقوقی و قضایی تعیین و تکلیف شده و کمیسیون‌های اقتصادی در آن نقشی نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که کمیسیون مشترکی در مجلس یازدهم تشکیل و لایحه مذکور مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

طغیانی در پایان تصریح کرد: قوانین و مقررات تجاری کشور جزء قوانین مادر و زیربنایی هستند. به همین دلیل باید تدریجی و با حساسیت بالا تغییر کنند. کم کاری و سهل انگاری در بررسی قوانین این چنینی زمینه ساز مشکلات زیادی خواهد شد.

انتهای پیام/

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 8935
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha