بازار بدون التهاب چای تا پایان سال/ ۹۳ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش 5 درصدی تولید چای خشک در کشور گفت: با توجه به تولید مناسب و واردات کافی، به نظر می‌رسد بازار بدونه التهابی را برای چای تا پایان سال داشته باشیم.

به گزارش گروه کشاورزی و صنایع غذایی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حبیب جهانساز درباره آخرین وضعیت بازار چای در کشور، اظهار کرد: میزان تولید برگ سبز چای در کشور در سالجاری به بیش از 133 هزار تن رسید که نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی ادامه داد: تولید چای خشک نیز از 30 هزار تن گذشته که در مقایسه با سال گذشته رشد 5 درصدی داشته است.

جهانساز نیاز مصرفی چای کشور را 100 هزار تن عنوان کرد و افزود: مابقی نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود که مسئولیت آن با وزارت صنعت، معدن وتجارت است.

وی تاکید کرد: البته بررسی‌های ما از بازار نشان می‌دهد، کمبودی وجود ندارد و چای داخلی و خارجی به میزان لازم در بازار عرضه می‌شود.

جهانساز شایعه احتمال افزایش ناگهانی قیمت چای در بازار را رد کرد و گفت: با توجه به اینکه در سالجاری مانند سال‌های گذشته چای وارداتی از ارز دولتی برخودار است، التهابی در بازار این کالا نخواهیم داشت چراکه واردکنندگان با روند قابل قبولی در حال واردات چای خارجی و عرضه آن در کشور هستند.

وی یادآور شود: همچنین بیش از 8 هزار تن چای تولید داخل در انبار کارخانه‌ها وجود دارد که به مرور به بازار تزریق می‌شود.

رئیس سازمان چای درباره پرداخت مطالبات چایکاران،گفت: چهارشنبه مورخه 5 آذرماه جاری، مبلغ 10میلیارد و یکصد میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شد.

جهانساز ادامه داد: با این پرداخت 477 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد که حدود 93 درصد بهاء برگ سبز خریداری شده از چایکاران است.

وی ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده مابقی مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شود.

انتهای پیام/

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 8933
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha