نصب کارتخوان کارت ملی هوشمند در شعب بانکی

وزیر ارتباطات از برنامه ریزی برای نصب کارتخوان کارت ملی هوشمند در شعب بانکی برای حذف کپی گرفتن از کارت و تشخیص هویت افراد به عنوان یکی از کاربری های فراگیر دولت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: حتما دیده بودید که از «کارت ملی هوشمند» کپی می‌گرفتند و شاید هم با لبخند تلخی، خاطره‌ای از این کار، در ذهنتان مرور شود. برای اینکه از کارت ملی هوشمند، «استفاده هوشمند» شود باید کاربردهای آن را ترویج کرد و به دلیل عدم فراگیری کارت هوشمند میان همه، تا به حال دستگاههای مختلف سراغ استفاده‌ کاربردی از کارت ملی هوشمند نرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به فراگیری مطلوب، از پست بانک خواسته شد تا کارت‌خوان‌های کارت ملی هوشمند را در تمام شعب نصب کند. به این ترتیب متقاضیان برای افتتاح حساب و یا وصول چک، دیگر با کپی گرفتن از کارت و تشخیص هویت توسط مسئولان باجه بانکی مواجه نشده و جعل و پولشویی دشوارتر از قبل خواهد شد و از فساد پیشگیری می شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه امروز این اتفاق مهم در شعب پست بانک عملیاتی شده است، اضافه کرد: شاید اولین کاربری صحیح و فراگیر کارت ملی هوشمند در دولت الکترونیکی را رونمایی کردیم و به زودی این کار در همه دستگاهها، فراگیر خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مراسم رونمایی از خدمات جدید پست‌بانک ایران در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال نیز با یاد و خاطره شهید بزرگوار شهید محسن فخری زاده که مظلومانه و بنا به شواهد، به دست شقی‌ترین انسان‌های روی زمین یعنی صهیونیست‌ها به شهادت رسید، گفت: انشاالله که دست انتقام الهی تقاص خون این شهید بزرگوار را از عاملان این جنایت خواهد گرفت و طبیعتاً جمهوری اسلامی هم پاسخ به این عملیات کوردلانه را جزو حقوق خودش می‌داند و دستگاه‌های امنیتی و نظامی به‌وقت خودش به این شرارت پاسخ خواهند داد.

وی با اشاره به ماموریت های جدید پست بانک به عنوان بانک عامل وزارت ارتباطات، برای حمایت از کسب و کارهای نوپا گفت: حمایت‌هایی که از کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها در کشور صورت می‌گرفت در قالب دانش‌بنیان‌ها بود که عمدتاً شرکت‌هایی بودند که از منابع حمایتی دولتی قابل‌ توجهی بهره می‌گرفتند ولی دریافت آن برای همه امکان‌پذیر نبود. از این رو در راستای بسط عدالت اجتماعی و گسترش استفاده از خلاقیت‌ها در تغییر ساختار اقتصادی دولت و کشور، تلاش کردیم که با اجرای طرح نوآفرین همه استارت‌آپ‌های کشور را در ذیل پوشش حمایتی قرار دهیم.

آذری جهرمی ادامه داد: بر اساس این طرح هرجایی هر خلاقیتی وجود داشته باشد دولت به عدالت و نه به عنوان رانت، می‌تواند از همه حمایت کند و پست‌بانک مجری این طرح و بانک تخصصی حوزه ICT شناخته شد. فعالیت در این حوزه باعث شد که شرکت‌های ارتباطی خدمات، تراکنش‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایشان را به سمت این ‌بانک بیاورند و مدیریت خوب هم باعث شد که پست‌بانک به رشد اقتصادی برسد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر توسعه خدمات دولت الکترونیک و توسعه خدمات دیجیتال و نیز پرداخت تسهیلات به کسب‌وکارهای نوپا گفت: بسیاری از وجوه اداره شده که در قالب طرح نوآفرین تصویب و به بانک می‌رود، به دلیل وجود موانع مربوط به وثیقه به مشکل برمی‌خورند. حل این مشکل نیاز به راه‌حل‌های خلاقانه دارد. صندوق نوآفرین وزارت ارتباطات شاید بتواند بخشی از سهام شرکت‌های نوپا را به وثیقه بگیرد و برای پرداخت این وثیقه به پست بانک تعهد دهد. این‌یک راه‌حل است اما حتماً راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد که تحقق آن منجر به پیاده‌سازی عدالت اجتماعی و رشد اقتصادی کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال می‌شود.

جهرمی گفت: کشور زمانی پیشرفت می‌کند که ما به خلاقیت‌ها میدان دهیم و انتظار نداریم که در بخش خودمان که باید از صنایع خلاق و اقتصاد دیجیتال حمایت کند مانع‌تراشی شود. همه مدیران کل در سطوح استان‌ها باید شیوه‌های خلاقانه خود را به هیئت‌مدیره و مدیرعامل پیشنهاد دهند و راه‌حلی برای برداشتن موانع جلوی پای کسب‌وکارها ارائه کنند.

۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 8904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha