وضعیت اقتصاد روسیه از اقتصاد اروپا بهتر است

«الکسی کودرین» رئیس اتاق بازرگانی روسیه گفت، اقتصاد اروپا طی سال کنونی نزدیک به ۸ درصد یا حتی ۹ درصد دچار انقباض خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، رئیس اتاق بازرگانی روسیه اعلام کرد اقتصاد این کشور در سال جاری ممکن است به میزان چهار و نیم درصد دچار انقباض شود.

«الکسی کودرین» رئیس اتاق بازرگانی روسیه در نشست مجمع مدنی سراسر روسیه در سال ۲۰۲۰ در این باره گفت "اقتصاد اروپا طی سال کنونی نزدیک به هشت درصد یا حتی ۹ درصد دچار انقباض خواهد شد. اقتصاد انگلیس نیز ۱۱ درصد انقباض خواهد داشت. ‌ این در حالی است که بر اساس آمارهای رسمی، اقتصاد ما به میزان سه و ۹ دهم درصد انقباض پیدا خواهد کرد. البته به باور من، این رقم بیش از چهار درصد یا شاید هم چهار و نیم درصد خواهد بود. "

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، کودرین در ادامه گفت معیارهای زندگی (در روسیه) طی پنج سال گذشته، به میزان قابل توجهی دچار افول شده است و اوضاع ناشی از شیوع همه گیری کرونا باعث خواهد شد این معیارها در آینده نیز دچار افول بیشتر شود.

وی افزود " معیارهای زندگی در کشور طی پنج سال گذشته به میزان تقریبی ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد، و امسال نیز شاهد رکود اقتصادی چشمگیری هستیم. در سه ماهه دوم سال کنونی، معیارهای زندگی در کشور بیش از هشت درصد دچار افول شد. این رقم برای سه ماهه سوم سال کنونی، چهار و نیم درصد بوده است. "

۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
کد خبر: 8896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha