شرایط شرکت های بورسی، نوید بخش سرمایه گذاری آسوده

تاجبر، مدیرعامل کارگزاری تأمین سرمایه نوین معتقد است گزارش های خوبی که شرکت ها ارائه می کنند یک آرامش خاطری برای سرمایه گذاری در بورس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ علیرضا تاجبر عضو هیئت مدیره کانون کارگزاران آینده بازار را صعودی دانست و گفت: طی چند ماه اخیر شاهد نزول سنگینی در بازار بودیم که کمی به اعتماد سهاداران حقیقی خدشه وارد کرد، برگشت این اعتماد کمی زمان بر است، به همین علت است که با کوچترین عرضه روند شاخص تغییر می کند اما از آنجایی که حجم معاملات بالا است این موضوع، عاملی برای صعود شاخص در آینده است.

وی اظهار کرد: پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا شاهد افت نرخ دلار بودیم که باعث شد کامودیتی ها با رشد قیمت همراه شوند البته که خبرهای مبنی بر کشف واکسن کرونا مزید علتی برای این رشد بود که در نهایت باید گفت از آنجایی که بازار ما کاملا تاثیر پذیر از نرخ کامودیتی ها و نفت است افزایش نرخ کامودیتی ها تاثیر مثبتی بر بازارسهام دارد.

این کارشناس بازار سرمایه  عنوان کرد: شرکت های صادرات محور از سه جهت اثر مثبتی شاهد خواهند بود، نخست؛  افزایش نرخ دلاری که قبلا دریافت می کردند، دوم؛ افزایش نرخ محصولات و در اخر هم میزان حجم فروش، با این شرایط این گروه را می توان یکی از بهترین گروه های سرمایه گذاری عنوان کرد.

وی اظهار کرد: گزارش های ۶ ماهه شرکت ها حاکی از روند بسیار خوب آنها دارد و به نظر می رسد گزارش ۹ ماهه خوبی در کدال منتشر کنند که این موضوع یعنی سرمایه گذاری با خیال راحت در بازار سرمایه!

تاجبر به گروه بانکی اشاره کرد و گفت: بحث بنیادی بانک ها مربوط است به میزان دارایی و اصلاح ساختاری که توانستند انجام دهند، عموما بانک ها به علت دارایی های زیادی که پتانسیل تجدید ارزیابی دارند مورد اقبال عمومی قرار می گیرند، اما اگر سهمی در صندوق های دولتی قرار بگیرند یعنی از حمایت دولت برخوردار است و کلیت گروه مثبت می شود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص نوسانات نرخ دلار بیان کرد: درست است که انتخابات آمریکا کمی به نفع کشور تمام شد اما به نظر نمی رسد در کوتاه مدت شاهد افت نرخ دلار باشیم، چون در صادرات نفت هم با جهش خاصی روبرو نیستیم بنابراین بنده کاهش نرخ دلار چه در بودجه چه در بازار آزاد را چندان محصوص نمی دانم پس نگرانی خاصی هم برای گروه صادرات محور وجود ندارد.

مدیرعامل کارگزاری تأمین سرمایه نوین در خصوص پیش بینی بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به ارزنده بودن قیمت سهام و صورت های مالی خوب شرکت ها، آینده بازار مثبت اما رشد کمتر نسبت به ابتدای سال است.

۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 8892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha