ترور دانشمند ایرانی اقدامی مجرمانه است/ تمام طرف ها خونسردی خود را حفظ کنند!

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ترور دانشمند برجسته ایرانی را اقدامی مجرمانه و در تضاد با اصول حقوق بشر دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، سخنگوی اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام تروریستی در به شهادت رساندن محسن فخری زاده، دانشمند برجسته کشورمان در زمینه دفاعی و هسته ای بیانیه ای منتشر کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، در این بیانیه با اشاره به ترور فخری زاده آمده است: یک مقام دولتی ایران و تعدادی غیرنظامی در یک سری حملات وحشیانه جان خود را از دست داده اند. این یک اقدام مجرمانه و بر خلاف اصول حقوق بشر است که اتحادیه اروپا از آنها حمایت می کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: نماینده عالی اتحادیه اروپا به اعضای خانواده افرادی که در این اقدام جان خود را از دست داده‌اند، تسلیت می گوید و برای کسانی که احتمالا در این حادثه مجروح شده اند، آرزوی سلامتی کامل دارد.

همچنین در این بیانیه آمده است: در چنین شرایطی، بیش از هر زمان دیگری مهم است که تمام طرف ها خونسردی خود را حفظ کنند و از هر گونه درگیری که به نفع هیچ کس نخواهد بود، پرهیز کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران ضمن محکوم کردن این اقدام تصریح کرد: تروریست‌ها یک دانشمند برجسته ایران را ترور ‌کردند. این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در آن دیده می‌شود - نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است.

وی افزود: ایران جامعه بین‌المللی - خصوصا اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استانداردهای دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریستی دولتی فرامی‌خواند.

۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 8877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha