فرصت طلایی در انتظار سهامداران / ۵ مزیت سرمایه‌گذاری در بورس نسبت به بازارهای موازی / بازار سهام به کف‌سازی رسید

مدیرعامل سبدگردان هدف گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری در بورس نسبت به دیگر بازارها ۵ مزیت بارز و ویژه دارد و جذابیت‌های لازم در خصوص ورود دوباره مردم به این بازار ایجاد شده است.در دو هفته اخیر شاهد کاهش قیمت و رکود در بازارهای موازی و سوداگری همچون ارز، طلا، خودرو، مسکن و... بودیم و بازار سهام پس از اصلاح عمیقی که پشت سر گذاشت امکان جبران و صعود برای آن فراهم شده و اکنون نسبت به دیگر بازارها پیشتاز است.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد- زهرا فعله گری؛ روز گذشته بازار حدود ۱.۷۲ درصد رشد داشت و به کانال یک میلیون ۳۹۰ هزار واحدی ورود کرد. خوشبختانه پس از پشت سر گذاشتن ۱۳ هفته اصلاح عمیق بازار سهام و خروج بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه، شاهد ورود مجدد سرمایه گذاران حقیقی هستیم. آشتی دوباره سهامداران حقیقی با بازار بورس موجب سبزپوشی دو هفته‌ای شاخص کل شد و به این ترتیب حدود ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی به معاملات بازار سهام بازگشته است.  

عباسعلی حقانی نسب مدیرعامل سبدگردان هدف در گفت‌وگو با خبرنگار رادار اقتصاد اظهار کرد: بازار سهام بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری دارد و جذابیت‌های لازم در خصوص ورود دوباره مردم به این بازار ایجاد شده است. در حال حاضر سرمایه گذاری در بورس نسبت به دیگر بازارها ۵ مزیت بارز و ویژه دارد.

حقانی نسب افزود: در دو هفته اخیر شاهد کاهش قیمت و رکود در بازارهای موازی و سوداگری همچون ارز، طلا، خودرو، مسکن و... بودیم و بازار سهام پس از اصلاح عمیقی که پشت سر گذاشت امکان جبران و صعود برای آن فراهم شده و اکنون نسبت به دیگر بازارها پیشتاز است.

وی ادامه داد: بازارهای موازی پیش از اصلاحات اخیر، اصلاح دیگری نداشتند و اکنون نیز آینده مثبتی برای آنها به چشم نمی‌خورد. در حالی که  بازار سرمایه عمیق ترین اصلاح خود را تجربه کرد و قیمت‌ سهم‌ها به پایین‌ترین حد ممکن رسیده بنابراین کف سازی خوبی برای اکثر نمادهای فعال معاملاتی شکل گرفته است.

مدیرعامل سبدگردان هدف بیان کرد: از طرفی قیمت سهام شرکت‌های بورسی بسیار ارزنده شده‌اند و اکنون زیر ۵۰ درصد ارزش ذاتی آنها معامله می‌شوند. به همین دلیل خرید سهام و ورود پول به بیشتر نمادهای معاملاتی توجیه پذیر شده است.

حقانی نسب مطرح کرد: بانک مرکزی در آخرین تصمیمات خود نرخ بهره را حدود نیم درصد کاهش داده که این موضوع نیز زمینه‌ساز رشد بازار سهام است اما با توجه به شرایط فعلی برای تقویت بیشتر بازار سهام  نیازمند کاهش بیشتر این نرخ هستیم و اقتصادمان باید به سوی کاهش نرخ بهره بانکی حرکت کند چراکه این موضوع باعث خلق نقدینگی می‌شود. اکنون تورم‌های موجود در بازار ناشی از این معضل است.  

وی در بیان یکی دیگر از دلایل جذابیت این روزهای بازار سهام نسبت سایر بازارها بیان کرد: در بازار کسب و کار تغییرات قیمتی و افزایش نرخ به وجود آمده که این امر شامل تاثیرات تورمی تولید شرکت‌های بورسی و افزایش دارایی آنها می‌شود.

مدیرعامل سبدگردان هدف تاکید کرد: علاوه بر دلایل مذکور زمینه معلاملات به تعادل و کف‌سازی مناسبی رسیده که می‌تواند اطمینان نسبی را به سهامداران بدهد. همچنین انتظار می‌رود طی روزهای آینده بازار سهام رشد بیشتری را شاهد باشد.

حقانی نسب ادامه داد: سهامداران باید نگاه بلندمدتی به سرمایه‌گذاری خود داشته باشند و رفتار آنها با بازار سهام مشابه فعالان بازار ملک و طلا صبورانه باشد چراکه برخوردهای آنی باعث بهم ریختگی بازار بورس و همچنین ضرر سهامدار می‌شود.

مدیرعامل سبدگردان هدف تشریح کرد: متاسفانه افراد برای سود ۱۵ الی ۲۰ درصدی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند، حاضر به حبس یکساله دارایی خود هستند و این در حالی است که بازدهی بازار سهام بیشتر بوده و با رفتار صبورانه در بورس، سود بیشتری عاید آنها می‌شود.  

حقانی نسب گفت: البته به تازه‌واردان بورسی پیشنهاد می‌شود برای سرمایه‌گذاری به حاشیه‌ امنی همچون سبدگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ورود کنند. اگر سهامداران تازه کار خواهان سرمایه‌گذاری مستقیم هستند، پیش از معامله باید حداقل دوره‌های آموزشی فشرده و یک ساله را پشت سر بگذرانند.

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 8829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha