بروزرسانی‌های امنیتی اندروید ۱۲ از طریق گوگل پلی عرضه می‌شود

اطلاعات به دست آمده از گوگل از احتمال عرضه بروزرسانی‌های اندروید ۱۲ در فروشگاه گوگل پلی خبر می‌دهد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به تازگی شرکت گوگل پروژه Mainline را طراحی کرده است که باعث بهبود در انتشار و دسترسی به برزورسانی‌های عرضه شده برای سیستم عامل اندروید خواهد شد. این خبر را یکی از توسعه دهندگان اندروید در فضای مجازی منتشر و اعلام کرد گوگل در حال تبدیل Android Runtime به یک ماژول جدید تحت عنوان Mainline است که باعث می‌شود برخی از بروزرسانی‌های سیستم عامل اندروید از طریق فروشگاه گوگل پلی انجام شود.

این قابلیت قرار است از اندروید ۱۲ به بعد برای گوشی‌های اندرویدی عرضه شود. ظاهرا گوگل قصد دارد از این طریق بروزرسانی‌های امنیتی خود را هر زمان که نیاز بود در فروشگاه گوگل پلی عرضه کند تا نیازی به ویرایش کدهای برنامه نویسی نباشد و افراد بتوانند بدون معطلی بروزرسانی‌های گوشی خود را دانلود و نصب کنند.

سیستم عامل اندروید یکپارچه سازی می‌شود

این تغییر اعمال شده از سوی گوگل باعث یکپارچه سازی کامل سیستم عامل اندروید ۱۲ خواهد شد و سازندگان گوشی‌های هوشمند نخواهند توانست به انتخاب یا سلیقه خود کدهای مربوط به مسائل امنیتی و اصلی این سیستم عامل را تغییر دهند.

گفتنی است؛ بر اساس اطلاعات موجود در صورت رعایت نکردن این قانون توسط شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، گوگل دسترسی آن‌ها به توسعه سیستم عامل خود را خواهد بست.

این اقدام گوگل احتمالا به دلیل شکایت زیاد کاربران از تاخیر در عرضه بسته امنیتی گوشی‌هایشان توسط شرکت‌های سازنده  انجام شده و گوگل از این طریق قصد ایمن ساختن هرچه بیشتر سیستم عامل خود را دارد. از طرفی هم این اطلاعات هنوز به طور رسمی توسط گوگل تایید نشده است. باید منتظر بود و دید آیا واقعا این قابلیت در اندروید ۱۲ وجود دارد یا خیر.

۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
کد خبر: 8738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha