اعتماد مصرف‌کننده در فرانسه و آلمان به پایین ترین رقم طی ۲ سال گذشته رسید

اعتماد مصرف‌کنندگان در فرانسه و آلمان در ماه نوامبر با وضع محدودیتهای جدید کرونایی به پایین ترین رقم از دسامبر ۲۰۱۸ رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، اعمال محدودیت های جدید کرونایی و از بین رفتن دورنمای بازگشت سریع به شرایط پیش از بحران کرونا در منطقه یورو باعث شده اطمینان مصرف کنندگان در فرانسه و آلمان، بزرگترین اقتصادهای منطقه کاهش یابد.

رستوران ها، کافه ها، هتل ها و مراکز تفریحی در هر دو کشور به خاطر وضع محدودیت های جدید جهت مهار موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا بسته شده اند.

در حالی که فروشگاه های خرده فروشی در آلمان باز هستند، مراکز غیر ضروری در فرانسه بسته شده اند و تنها در روز شنبه تحت پروتکل های بهداشتی شدید اجازه بازگشایی دارند.

به گزارش تسنیم، محدودیت های جدید تقاضای خانواده ها را در آستانه فصل تعطیلات پایین آورده و دورنمای یک رشد اقتصادی وابسته به مصرف کنندگان را در ورود به سال آینده تیره و تار کرده است.

اطمینان مصرف کنندگان در فرانسه که از ۳۰ اکتبر وارد قرنطینه‌ای شدید شده، در این ماه به پایین ترین رقم از دسامبر ۲۰۱۸ رسید و از سطح اطمینان در ماه‌های مارس و آوریل طی اولین محدودیت های سختگیرانه کرونایی پایین تر رفت.

 اداره آمار فرانسه اعلام کرد شاخص اطمینان مصرف کنندگان در این کشور به ۹۰ رسیده است، در حالیکه اقتصاددان‌ها متوسط ۹۲ را پیش‌بینی کرده بودند.

 اطمینان مصرف کنندگان در فرانسه از زمان شورش های خیابانی علیه دولت طی جنبش «جلیقه زرد» که باعث بسته شدن بسیاری از فروشگاه ها شده بود، به پایین‌ترین رقم رسیده است.

 شاخص اطمینان مصرف کننده در آلمان در ماه نوامبر تا منفی ۶.۷ پایین آمد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد این رقم برابر با منفی ۵ باشد.

۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
کد خبر: 8736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha