گازپروم روسیه هنوز به بازار کردستان عراق علاقه‌مند است

شرکت "گازپروم نِفت" روسیه اعلام کرد که همچنان علاقه مند به توسعه بازار خود در کردستان عراق است چرا که منافع استراتژیک این شرکت در خاورمیانه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت "گازپروم نِفت" روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که همچنان علاقه مند به توسعه بازار خود در کردستان عراق است چرا که منافع استراتژیک این شرکت در خاورمیانه وجود دارد.

وادیم یاکوولف، معاون تحقیق و تولید گازپروم گفت: علی رغم محدودیت های کرونایی، ما در سال 2020 اجرای پروژه های خود را در منطقه ادامه دادیم. چهارمین چاه در میدان سارکالا راه اندازی می شود که امکان تقویت و حمایت از سطح تولید را فراهم می کند.

وی افزود: پس از ایجاد زیرساخت تولید، ما یک تجربه منحصر به فرد به دست آوردیم و با درک درستی از ویژگی های زمین شناختی این منطقه، امروز همچنان علاقه مند به کشف گزینه های توسعه جدید در منطقه هستیم.

به گزارش تسنیم، تولید این شرکت در کردستان عراق از زمان آغاز تولید تجاری در میدان سرکالا به 4 میلیون تن رسیده است.

گازپروم نِفت در ادامه تأکید کرد که این شرکت اجرای پروژه‌های اصلی تولید از جمله حفر چاه چهارم را ادامه خواهد داد. با راه اندازی این چاه، میزان تولید به 4100 تن یا تقریباً 32 هزار بشکه افزایش می یابد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، این چاه در نیمه نخست سال 2021 به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، گازپروم در اجرای دو پروژه در منطقه کردستان نقش دارد: شاکال و گرمیان. سهم گازپروم نِفت در بلوک شاکال بالغ بر 80 درصد است (سهم باقیمانده متعلق به دولت اقلیم کردستان است) در حالی که سهم آن در بلوک گرمیان 40 درصد است. گازپروم نفت از فوریه 2016 مجری پروژه گرمیان است.
۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 8710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha