ونزوئلا دنبال اتحاد جهانی علیه تحریم‌های آمریکا

فرستاده ونزوئلا در سازمان ملل خواستار همکاری ۲۹ کشور در فهرست تحریم‌های یکجانبه آمریکا با هدف کاهش تاثیرات آنها شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ساموئل مونکادا، سفیر ونزوئلا در سازمان ملل همچنین اعلام کرد که حامی ایجاد یک بسته جهانی برای تضعیف تحریم‌های یکجانبه از سوی واشنگتن است و در جریان سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد انجام سه اقدام قاطع برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را مطرح کرد.

وی گفت، یکی از این اقدامات ایجاد یک ائتلاف بین المللی علیه اقدامات اجباری و یکجانیه آمریکا است که می‌تواند به پلتفورمی برای کاهش تاثیرات منفی این تحریم‌ها تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، این سفیر همچنین خواستار دو چندان شدن اقدامات در راستای اعلامیه مجمع عمومی سازمان ملل در ترغیب لغو تمامی تحریم‌ها شده و از شورای امنیت سازمان ملل نیز خواست تا به صورت منظم به تهدید چنین تحریم‌هایی علیه امنیت و صلح بین الملل رسیدگی کند.

وی همچنین وضع تحریم های آمریکا علیه ۲۹ عضو سازمان ملل را محکوم کرد و آن را برخلاف منشور سازمان ملل و هنجارهای بین المللی و تهدیدی علیه صلح جهانی و نقض کننده حقوق بشر علیه یک سوم کشورها از جمله ۳ میلیون ونزوئلایی دانست.

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل همچنین تاکید کرد که چطور آمریکا از قدرت اقتصادی خود برای مجبور کردن سایر کشورها به منظور اجرای این تحریم‌های یکجانبه استفاده می‌کند.

۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 8709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha