ترامپ پذیرش شکست را منوط به نظر کالج الکترال دانست

رئیس جمهور آمریکا گفته است اگر کالج الکترال، جو بایدن را برنده انتخابات معرفی کند، کاخ سفید را در ۲۰ ژانویه ترک می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیروز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی گفت اگر کالج الکترال، جو بایدن را برنده انتخابات معرفی کند، کاخ سفید را در ۲۰ ژانویه ترک می‌کند. با این حال، او اظهار کرد که آمادگی پذیرش شکست در انتخابات را ندارد.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این پرسش که اگر کالج الکترال رای به پیروزی بایدن بدهد، آیا کاخ سفید را ترک می‌کند، گفت: مطمئنا این کار را خواهم کرد.

ترامپ در این نشست خبری که برای نخستین بار سه هفته پس از برگزاری انتخابات برگزار شد، گفت: اگر کالج الکترال این کار را انجام دهد، اشتباه کرده اند. پذیرفتن این نیز بسیار سخت خواهد بود. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، شما می‌دانید، اما من به شدت از آراء شکایت کرده ام. آرا یک فاجعه است.

ترامپ بارها از تعهد به انتقال صلح آمیز قدرت خودداری کرده است. رئیس جمهور آمریکا با ادعای تقلب در انتخابات و رای گیری گفته است که او در صورت شمارش آرای قانونی پیروز می‌شود.

او پس از پایان این نشست خبری در یک پیام توئیتری نوشت: من امروز پس از آرزو برای ارتش در روز شکرگذاری، یک کنفرانس خبری طولانی برگزار کردم و یک بار دیگر فهمیدم که رسانه‌های جعلی اخبار را هماهنگ می‌کنند تا پیام واقعی چنین کنفرانسی هرگز بیرون نرود. نکته اصلی این بود که انتخابات ۲۰۲۰ تقلبی بود و من برنده شدم.

۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
کد خبر: 8702
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha