گرانی دست‌بردار بازار خودرو نیست/ افزایش ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو طی ۲ روز

بی‌تدبیری مسئولین نظارتی در مدیریت بازار خودرو باعث شد تا قیمت در بازار خودرو به‌صورت نجومی بالا برود و قیمت خودروهای داخلی دو روزه ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم ، بازار خرید و فروش خودرو این روزها با غفلت مسئولین اجرایی و نظارتی نسبت به هفته گذشته با افزایش نجومی قیمت‌ انواع خودورهای داخلی روبرو شده است. قیمت‌ها دربازار به حدی افزایش پیدا کرده است که فروشندگان خودرو دست از معاملات کشیده و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود. این درحالیست که بازار آگهی‌های فروش خودرو آن هم براساس این قیمت‌های نجومی هرلحظه در حال افزایش بوده و گویا بازار به صورت سازمان یافته به سمت گرانی پیش می‌رود.

فروشندگان خودرو در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گویند: هفته گذشته روند افزایش قیمت دلار باعث شد تا بازار خودرو نیز متاثر از این موضوع شاهد افزایش قیمت در انواع خودروهای داخلی شود اما این هفته اتفاقی در بازار ارز بوجود نیامده ولی بازار خودرو مدام در حال افزایش غیرمنطقی قیمتهاست.

جالب اینجاست کسی تمایل به فروش خودرو ندارد و فقط با اعلام قیمتهای غیرمنطقی التهابات بازار را بیش از گذشته می‌کند. در این شرایط واحدهای اجرایی و نظارتی و به ویژه وزارت صنعت به عنوان سکان‌دار سامان دهی بازار خودرو سکوت کرده و این مصرف کننده است که بلاتکلیف‌تر از دیروز نمی‌داند در این شرایط چگونه می‌تواند خودروی مورد نیاز خود را خریداری کند.

البته امسال قرار شد در قالب طرح‌های فروش، خودرو در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته و آنها تا یک سال امکان فروش آنها را پیدا نکنند ولی جالب اینجاست بازار با حجم زیادی از خودروهای صفر که کسی مایل به فروش آنها نیست روبروست.

به اعتقاد فروشندگان خودرو اگر بخشی از این خودروهای صفر را به حساب تعهدات قبلی شرکت‌های خودروساز به مشتریان بگذاریم حضور مابقی خودروهای صفر در بازار علامت سوال بسیاری دارد.

فروشندگان خودرو می‌گویند:در طول چند ماه اخیر تبلیغات زیادی از سوی واحدهای نظارتی برای مدیریت بازار خودرو اعلام شد و حتی چارچوب‌هایی نیز برای قیمت‌گذاری در بازار تعیین گردید اما متاسفانه نه تنها بازار به سمت آرامش نرفت بلکه التهابات بازار خودرو هر روز بیشتر از گذشته می‌شود. امروز فروشنده و خریدار خودرو نمی‌داند براساس کدام استدلال باید قیمت‌ها دو روزه ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

در بازار امروز سمند ال ایکس با افزایش ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان، سمند سورن با افزایش ۱۱ میلیون تومانی با قیمت ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۱۶۶ میلیون تومان، پژو پارس تویو۵ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۲۳۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۸ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۵ تیپ۵ با افزایش ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ v۸ با افزایش ۱۵ میلیون تومانی با قیمت ۲۱۵ میلیون تومان، رانا با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۳ میلیون تومان و هایماs۷ با افزایش ۲۰ میلیون تومانی با قیمت ۶۳۲ میلیون تومان در بازار به ثبت رسیده است.

همچنین پژو ۲۰۷‌i دستی با افزایش ۱۶ میلیون تومانی با قیمت ۲۵۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۷i اتوماتیک با افزایش ۳۸ میلیون تومانی با قیمت ۳۷۵ میلیون تومان، دنا با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۲۴۷ میلیون تومان، دنا پلاس با افزایش ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۲۸۴ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ با افزایش ۴ میلیون تومانی با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با افزایش ۸ میلیون تومانی با قیمت ۹۶ میلیون تومان، تیبا۲ با افزایش ۱۱ میلیون تومانی با قیمت ۱۲۴ میلیون تومان، تیبا صندوقدار با افزایش ۱۲ میلیون تومانی با قیمت ۱۱۳ میلیون تومان، ساینا با افزایش ۱۱میلیون تومانی با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha