بایدن خواستار اتحاد مردم آمریکا برای مقابله با کرونا شد

جو بایدن از مردم این کشور خواسته است تا در آستانه تعطیلات عید شکرگزاری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا متحد شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا چهارشنبه در سخنرانی عید شکرگزاری گفت: می دانم که کشور از جنگ خسته شده است ولی باید به یاد بیاوریم که ما در حال جنگ با یک ویروس هستیم نه جنگ با یکدیگر.

وی افزود: ایالات متحده کشوری است که مردم آن با همدیگر دشمن نیستند بلکه همسایه هستند. از آمریکایی ها می خواهم تا همدیگر را دوست داشته باشند. ما در سیاست، زیاد درباره دوست داشتن صحبت نمی کنیم. عرصه سیاست، بسیار نفرت انگیز و خصمانه است. برای دوست داشتن همسایگان مان نیاز به یک اقدام ساختاری است. این چیزی است که از شما می خواهم انجام بدهید.

به گزارش تسنیم، وی در ادامه از آمریکایی ها خواست تا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کاملا هوشیار و محتاط باشند چرا که زمستان سخت و طولانی در پیش است.

آمریکا روز سه شنبه از مرگ بیش از ۲۱۰۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داده است که این مرگبارترین روز در آمریکا از ماه می تاکنون به شمار می رود.

اظهارات بایدن در حالی است که بسیاری از شهروندان آمریکایی بدون توجه به توصیه های مقام های بهداشت و درمان در خصوص عدم انجام سفر در تعطیلات عیدشکرگزاری، اقدام به سفرهای هوایی و زمینی کرده‌اند.

تلفات ویروس کرونا در آمریکا روز سه شنبه به بیش از ۲۱۵۷ نفر رسیده که این رقم معادل فوت یک نفر در هر ۴۰ ثانیه بوده است. بیش از ۱۷۰ هزار نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. آمریکا طی روزهای اخیر روزانه با ابتلای بیش از ۱۰۰ هزار نفر به این ویروس مرگبار روبرو بوده است.

تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های آمریکا نیز روز سه شنبه از مرز ۸۷ هزار نفر گذشته است. این در حالی است که ۳۰ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا طی ماه جاری خبر می دهند.

بیشترین رکورد تلفات روزانه کرونا در آمریکا مربوط به ۱۴ آوریل با ۳۳۸۴ فوتی است.

۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
کد خبر: 8596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha