اکثر سیگنال فروشی‌ها در بورس پشتوانه تحلیلی ندارند

میرمعینی، کارشناس بازار پول و سرمایه بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد سیگنال‌ها بدون پشتوانه تحلیلی و واقعیات جامعه و عمدتاً بر اساس حرکت جمعی بوده که افزایش قیمت‌های بدون پشتوانه را رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از برنامه گفتگوی اقتصادی؛ حمید میرمعینی، کارشناس بازار پول و سرمایه گفت: سیگنال فروشی در همه بازارهای دنیا وجود دارد اما تأثیرات آن بسته به بلوغ بازارها و سطح آگاهی فعالان بازارها متفاوت است.

وی با بیان اینکه طریقه اثرگذاری کانال های فعال در بازار سرمایه ایران کاملاً متفاوت از سایر بازارهاست افزود: نقدشوندگی، گردش معاملات و تعداد فعالان این بازار به مراتب بیشتر و پیچیده تر از سایر بازارهاست.

میرمعینی دلیل افزایش اقبال مردم عادی به این کانالها را در ناکارآمدی دستورالعملها و قواعد و مقررات بازار سرمایه دانست و گفت: تا زمانی که قیمتهای معاملاتی سهام شرکتهای مختلف مبتنی بر تحلیل نباشند طبیعی است که با هر جوسازی و رفتار توده ای زمینه های سوء استفاده در این بازار فراهم شود.

کارشناس بازار پول و سرمایه به اشکالات زیرساختی بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: علت استقبال از کانالهای سیگنال فروشی، وجود اشکالات زیرساختی و انفعال و عدم آمادگی سازمان بورس و بازار سرمایه برای جذب سرمایه های مردم بود.

وی درمورد نقش مجلس در این حوزه گفت: مجلس می توانست دولت را به فراهم کردن بسترهای لازم و ارائه برنامه همه جانبه مکلف کند تا کارها بر اساس برنامه ریزی پیش رود اما هم اکنون کسی پاسخگوی این همه ضرر و زیان سهامداران و عدم آمادگی سازمان بورس نیست.

میرمعینی با تصریح براینکه بازار سرمایه به رسالت اصلی خود یعنی تأمین مالی بنگاه های اقتصادی و تولیدی عمل نکرده و هنوز امنیت سرمایه گذاری در این بازار ایجاد نشده گفت: علاوه براین موارد، دسترسی مستقیم عموم جامعه و افراد بی تجربه به بازار سرمایه هم اشتباه بود و از همان ابتدا باید کنترل می شد.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد سیگنالها بدون پشتوانه تحلیلی و واقعیات جامعه و عمدتاً بر اساس حرکت جمعی و توده وار بود و افزایش قیمتهای بدون پشتوانه را رقم زد.

۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 8511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha