لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در انتظار تصویب هیات وزیران

در جلسه اصلی کمیسیون اقتصاد به ریاست وزیر امور اقتصادی، روند بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات¬های مستقیم که با هدف بازنگری در نظام مالیاتی کشور تدوین شده، به پایان رسید و در دستور کار جلسه اصلی هیات وزیران قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، کمیسیون اقتصاد دولت در جلسه اصلی خود به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی در تاریخ دوشنبه ۱۰ شهریور برگزار شد، لایحه اصلاح قانون مالیات­ های مستقیم را در سه محور کلی "ساماندهی معافیت ­ها و مشوق­ های مالیاتی"، "اجرای سیستم مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی" و "برقراری مالیات بر دارایی (شامل مالیات بر عایدی املاک، مالیات سالانه املاک و مالیات سالانه خودرو)" جهت طرح و طی مراحلی تقنینی ارائه نمود.

به علاوه در این لایحه با هدف بهبود توزیع ثروت وضع مالیات سالانه املاک مسکونی (گران قیمت) و مالیات سالانه خودرو (لوکس) و حمایت از فضای کسب و کار، مالیات حق تمبر لغو  و مالیات بر سود سهام و سهم الشرکه و کاهش نرخ مالیات شرکت­ ها از نرخ  ۲۵ درصد به ۱۰ درصد نیز مدنظر قرار گرفته است.

در کمیته اصلی کمیسیون اقتصاد هیئت دولت، روند بررسی لایحه مزبور به اتمام رسید و جهت تایید نهایی در دستور کار جلسه اصلی هیئت وزیران قرار گرفت.

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 850

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha