بازگشت سرمایه نزدیک به صفر "حکشتی"

تحقق سود تنها ۳۵۴ ریالی از شرکتی که تا چند هفته گذشته قیمت‌های بیش از ۹۱.۰۰۰ ریال را نیز به ثبت رسانه بود نمونه‌ای آشکار از حباب قیمتی شکل گرفته در سهام این شرکت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ در حالی که شاهد افت معنادار بیش از ۳۷ درصدی قیمت سهام شرکت کشتیرانی ایران در ماه اخیر هستیم، صورت‌های مالی سالانه حسابرسی نشده این شرکت حاکی از احتمال ریزش قیمتی بیشتر در نماد "حکشتی" با توجه به تحقق سودی بسیار ضعیف است.

آیا شاهد افت ادامه دار قیمت سهام

تحقق سودی تنها ۳۵۴ ریالی از شرکتی که تا چند هفته گذشته قیمت‌های بیش از ۹۱.۰۰۰ ریال را نیز به ثبت رسانه بود نمونه‌ای آشکار از حباب قیمتی شکل گرفته در سهام این شرکت دارد.

از مجموع بیش از ۵.۸۰۲ میلیارد ریالی جمع کل درآمدهای این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، بیش از ۸.۷۸۳ میلیارد ریال مربوط به درآمدهای ناشی از سود سرمایه گذاری‌ها بوده که عمدتا مربوط به تقسیم سود بالای بیش از ۵.۱۳۵ شرکت حمل و نقل کانتینری است که مشخص نیست این میزان تقسیم سود از چه محلی و یا چقدر تکرار پذیر در سال‌های بعد باشد؟

علیرغم این موضوع که شاید تفکیک درآمدهای شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت بورسی به نوعی احتیاط در مورد ماهیت فعالیت‌های شرکت کشتیرانی و شرایط تحریمی دارد با این حال عدم توضیح این تفکیک از ابهامات اصلی سرمایه گذاران و سهامداران شرکت است.

در مجموع از ۱۱.۶۲۴ میلیارد ریال درآمدهای مجموع در سال مالی ۱۳۹۹، بیش از ۸.۷۸۳ میلیارد ریال بابت درآمدهای ناشی از سود سهام و بیش از ۲.۸۴۱ میلیارد ریال عمدتا مربوط به درآمدهای اجاره زمانی کشتی هاست.

لازم به ذکر است، سود محقق شده شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ازای هر سهم ۳۵۴ ریال بوده که به نظر می‌رسد شناسایی سودهای غیر عملیاتی تسعیر ارز در زیر مجموعه‌های این شرکت نقش موثری را بر عهده داشته است.

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha