تیم انتقالی بایدن با روسای نهادهای فدرال آمریکا دیدار کردند

اعضای تیم انتقالی جو بایدن قصد دارند حدود ۲۰ نشست با روسای نهادهای فدرال و وزارتخانه‌ها برگزار کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پس از آنکه اداره خدمات عمومی دولت آمریکا رسما مجوز آغاز روند انتقال قدرت به تیم جو بایدن را صادر کرده است، اعضای تیم انتقالی رئیس جمهور منتخب آمریکا حدود ۲۰ نشست را با روسای نهادهای فدرال و اداره ها و وزارتخانه ها تنظیم کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، امیلی مورفی رئیس اداره خدمات عمومی دولت آمریکا که از سوی ترامپ منصوب شده است، با ارسال نامه‌ای برای بایدن به وی اطلاع داده است که دولت ترامپ آماده آغاز رسمی روند انتقال قدرت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این اقدام دو هفته پس از آن صورت می گیرد که رسانه های جریان اصلی آمریکا جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات جنجالی نوامبر معرفی کرده‌اند ولی ترامپ تاکنون حاضر به پذیرش شکست نشده است.

یک مقام رسمی تیم انتقال قدرت بایدن در این باره گفت: برخی اعضای تیم انتقالی بایدن با نهادهای فدرالی که قرار است عملکرد آنها را بررسی کنند، تماس گرفته‌اند. حدود ۲۰ نشست با روسای این نهادها و اداره های فدرال تنظیم شده ست. پیش بینی می شود طی روزهای آینده نیز حدود ۲۰ نشست دیگر تنظیم شود.

وی افزود: تماس اولیه با کارکنان نهادهای فدرال، مثبت و ثمربخش و مفید بوده است. بیشتر این تماس ها به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا غیر حضوری و از راه دور بوده است.

قانون فدرال همه نهادهای دولتی را ملزم می کند تا حتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری هم برای انتقال قدرت آماده باشند.

ترامپ که تقریبا از پیروزی مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مطمئن بود، آمادگی کمتری برای انتقال موفقیت آمیز قدرت داشته است.

تیم بایدن روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم امیلی مورفی استقبال کرده است.

یوهانس آبراهام مدیر اجرایی تیم انتقالی بایدن با انتشار بیانیه‌ای گفت: تصمیم امروز یک اقدام لازم برای آغاز مقابله با چالش هایی است که این کشور با آن روبرو است، از جمله تحت کنترل درآوردن شیوع ویروس کرونا و بازگرداندن اقتصاد به مسیر اصلی اش.

وی در ادامه افزود: این تصمیم نهایی یک اقدام مشخص اداری بوده تا رسما روند انتقال قدرت با نهادهای فدرال آغاز شود. طی روزهای آینده، مقام های انتقال قدرت دیدار با مقام های فدرال را آغاز خواهند کرد تا درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا، مسائل امنیت ملی و درک کامل از تلاش های دولت برای تضعیف نهادهای دولتی مذاکره کنند.

۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر: 8444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha