توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از کرونا و بهبود علائم تنفسی

یک متخصص طب سنتی به ارائه توصیه‌های تغذیه‌ای کاربردی در پیشگیری و درمان بیماری کرونا پرداخت و گفت: مردم می‌توانند از بخور برگ بِه یا نعنا و یا بابونه روزانه چندبار و هربار به مدت ۱۰ دقیقه استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد دکتر شهلا اسدزاده در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان این‌که با توجه به درگیری بیشتر مردم با کرونا و افزایش آمار مرگ‌ومیر ناشی از آن، اصلاح سبک زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: بیماران می‌توانند با دستورات طب سنتی به نتیجه مطلوب برسند و از ابتلا به بیماری و بستری در بیمارستان پیشگیری کنند.

وی ضمن تأکید بر رعایت اصول بهداشتی افزود: حفظ آرامش و پرهیز از استرس اهمیت ویژه‌ای دارد؛ همچنین هوای اتاق‌ها و فضاهای سربسته باید مرتباً عوض شود و استفاده از تهویه مناسب و دود کردن اسپند تأثیر خوبی در ایجاد تهویه مناسب و از بین رفتن ویروس کرونا از فضای اتاق دارد.

اسدزاده ادامه داد: بادکش‌درمانی در ناحیه ریه، باعث کاهش التهابات و بهبود عملکرد ریه می‌شود و باعث کاهش تنگی نفس و ارتقای سیستم ایمنی می‌شود.

این متخصص طب سنتی درباره تغذیه‌ در بیماری کرونا تصریح کرد: استفاده از ترکیب پودر زنجبیل، آب و عسل به میزان یکبار در روز باعث بهبود سیستم ایمنی در مقابله با بیماری کرونا می‌شود. مصرف آب لیموی ترش تازه هرروز یک تا دو لیوان با عسل باعث تأمین ویتامین C در بدن و کمک به درمان بیماری کرونا می‌شود.

وی افزود: استفاده از دمنوش برگ زیتون و دمنوش آویشن می‌تواند باعث بهبود عوارض و پیشگیری از کرونا شود. مردم می‌توانند دمنوش زیتون را به همراه عسل مصرف کنند؛ همچنین ترکیب سیاه‌دانه و عسل که به نام "دوسین" شناخته می‌شود نیز در تقویت سیستم ایمنی و مقابله با بیماری کرونا مؤثر است؛ مردم می‌توانند روزانه یک تا سه قاشق مربا خوری از سیاه‌دانه استفاده کنند؛ این ترکیب در بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا نیز مؤثر است.

این متخصص طب سنتی درباره تأثیر بخور دادن بر بهبود علائم تنفسی بیان داشت: بیماران مبتلا به کرونا و یا افراد برای بهبود وضعیت ریوی خود می‌توانند از بخور دمنوش برگ بِه یا نعنا و یا بابونه روزانه چندبار و هربار به مدت 10 دقیقه استفاده کنند.

وی با تأکید بر لزوم مصرف مایعات کافی در دوران کرونا تصریح کرد: انواع سوپ‌های رقیق، آب‌جوش و عسل، آب سیب و آب لیموی ترش و عسل می‌تواند باعث بهبود حال بیماران شود. آب پرتقال، لیموشیرین و نارنگی نیز می‌تواند به میزان یک لیوان در روز مصرف شود اما بیشتر از آن لازم نیست زیرا باعث افزایش سردی در بدن می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مصرف مواد غذایی دارای طبع سرد، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، گفت: مصرف لبنیات، گوشت ماهی و مرغ و میوه‌ها و سبزیجات دارای طبع سرد مانند خیار، هندوانه، کاهو و ... باید نسبتاً کاهش پیدا کند و این مواد غذایی باید با مواد دارای طبع گرم جایگزین شوند زیرا وقتی سردی در بدن غالب می‌شود، ایمنی بدن تضعیف می‌شود و احتمال ابتلا به ویروس بیشتر می‌شود.

۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 8440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha