روزانه  ۳۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۱۸ هزار ۵۰۰ تومان توزیع می شود

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش قیمت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام، روزانه توزیع ۳۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۱۸ هزار ۵۰۰ تومان و مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار شروع کرده است.

به گزارش گروه کشاورزی وصنایع غذایی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در بخش ویژه «باسخنگویان» با علیمراد سرافرازی، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سرافرازی از توزیع گسترده مرغ گفت و بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام، روزانه توزیع ۳۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۱۸ هزار ۵۰۰ تومان و مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار شروع کرده است و بدون هیچ محدودیتی در سراسر کشور و در تمام سازمان ها، اصناف و فروشگاه ها تا رسیدن قیمت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در روزهای اخیر موضوع کمبود و گرانی بذر جو در بعضی از رسانه ها مطرح شد در حالی که در فصل جاری ۴۱ هزار تن بذر جو توسط شرکت‌های توزیع کننده خریداری و توزیع شده است و این میزان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مطرح شدن موضوع پایین بودن قیمت تضمینی و عدم استقبال کشاورزان از کشت جو در سال گذشته، اظهار کرد: این مسئله نه تنها تاثیر منفی از استقبال کشاورزان از کشت نداشته است بلکه در سال زراعی ۹۹-۹۸ سطح زیر کشت جو نسبت به سال قبل از آن ۱۲۳ هزار هکتار افزایش داشته است و در حقیقت شاهد رشد ۱۱ درصدی تولید در این زمینه هستیم.

وی در خصوص آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت: در هفته اخیر، بذر واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان و آنتی ژن H۵ را رونمایی کردیم و این مهم یکی از برنامه‌هایی است که کشور به شدت به آن نیاز داشت. این بذر، با همکاری سازمان دامپزشکی و پشتیبانی مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به دست دانشمندان ایرانی تولید شد.

سرافرازی با اشاره به اثرات مخرب این بیماری یادآور شد: آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال ۱۳۹۶ باعث معدود سازی ۲۶ میلیون قطعه مرغ شد که یک فاجعه بزرگ برای بخش کشاورزی بود اما به مرور زمان با برنامه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی، وضعیت کشور به شرایط عادی بازگشت و در شرایط حاضر علی رغم درگیری ۲۳ کشور با این بیماری، بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور شیوع پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 8367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha