فروش ۲۰۵ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی در بودجه ۱۴۰۰ فاجعه و تحویل زمین سوخته به دولت آینده است

نماینده تهران در مجلس گفت: اخباری از بودجه سال ۱۴۰۰ شنیده می‌شود مبنی بر اینکه قرار است دولت در سال آتی ۲۰۵ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی بفروشد که معنایش فاجعه و تحویل زمین سوخته به دولت بعدی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس،‌ الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۵ آذر) در جلسه علنی مجلس و تذکر ماده ۷۵ قانون آئین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: من از کار کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای اصلاح ساختار بودجه و جلسات متعدد و زحماتی که کشیده‌اند تشکر می‌کنم اما این را باید بدانیم که نباید آزاداندیشی و نظر دادن را از نمایندگان مجلس بگیریم و به همین دلیل باید به همگان اجازه دهیم که نمایندگان فرصت اظهار نظر داشته باشند.

وی افزود: برداشت دستگاه‌های اجرایی از مصوبات ما ملاک عمل است و در صورتی که این برداشت اشتباه باشد می‌تواند برای کشور مشکلاتی را ایجاد کند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: ما در بودجه با شرایطی مواجه هستیم که شنیده‌ام ۲۰۵ هزار میلیارد تومان دولت بنا دارد اوراق سلف نفتی بفروشد که معنایش یعنی فاجعه و تحویل زمین سوخته به دولت بعدی.

نادران گفت: دولت و مجلس باید درباره اصول بودجه سال آینده با یکدیگر نشست داشته و کلیات آن را بررسی کنیم.

وی گفت:‌ نباید اینگونه باشد که که اموال  آیندگان را با فروش اوراق بفروشیم و روی مسائل اساسی کار نکنیم.

وی تصریح کرد: باید دولت و مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه خلاصه هزینه و منابع و درآمدهای بودجه سال آینده را به صورت مشترک بررسی کنند.

نماینده تهران در مجلس گفت: نباید طوری شود که لایحه بودجه به مجلس بیاید و کمیسیون تلفیق به دلیل اشکالات فراوان کلیات بودجه را رد کند این در حالی است که در سال گذشته وقتی بودجه به سران قوا رفت محرمانه شد و امکان بررسی و ارائه پیشنهادات گرفته شد و در نهایت مشکلات اقتصادی فعلی ایجاد شد به همین دلیل از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌خواهم در جلسات متعدد با دولت  جزئیات بودجه را به صورت مشترک با یکدیگر بررسی کنند.

۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 8366

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha