سهامداران نگران نباشند/ بازار به مسیر رشد بر می‌گردد

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهامداران نگران نباشند، گفت: با توجه به گزارش‌های آبان ماه شرکت ها، بازار مجددا مسیر رشد خود را پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ احمد اشتیاقی اظهار کرد: بازار از کف شاخص یک رشد ۱۵ درصدی انجام داد به همین دلیل سیو سود آغاز شده بنابراین به مقاومت سهام‌ها برخورد کرده و عرضه‌ها زیاد شدند و قدرت خریدار کاهش یافته است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این یک روند عادی است و جای نگرانی ندارد، افزود: با رشد شاخص از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد به یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد، شکستن مقاومت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد کمی سخت است، اما با توجه به گزارش‌های آبان ماه شرکت ها، بازار مجددا مسیر رشد خود را پیدا خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه نرخ سود سپرده طی یک سال آینده در همین رقم باقی و کاهش نمی‌ماند و همچنین با توجه به نرخ دلار و P/E شرکت‌ها نباید انتظار رشد شارپی در بازار را داشت.

اشتیاقی تصریح کرد: در حال حاضر بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی بهترین بازار است در حالی که سایر بازارها با افت مواجه خواهند شد اما بازار سرمایه با توجه به ریزشی که در گذشته داشته با رشد همراه خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر لیدرها در کاهش شاخص خاطرنشان کرد: بازار باید از لیدر محوری خارج شود و به هیچ عنوان "شستا" و "خودرو" نباید لیدر بازار باشند.

وی با بیان اینکه جو روانی که این سهام در بازار ایجاد کردند در افت شاخص اثرگذار بود، تاکید کرد: بازار باید از لیدری این سهام عبور کند و نگاه به این سهم‌ها نداشته باشد و بر اساس ظرفیت هر صنعت و شرکت اقدام به خرید و فروش کند که طی چند روز آینده این موضوع اتفاق خواهد افتاد.

اشتیاقی گفت: سهامداران نباید نگران بازار باشند بلکه باید اجازه داد بازار به صورت آهسته و پیوسته به رشد خود ادامه دهد.

۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 8346

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha