۹۹ میلیون چینی از فقر مطلق خارج شدند

دولت چین اعلام کرد که در مبارزه با فقر در این کشور موفق بوده و رسماً میلیون‌ها نفر را طی ۸ سال گذشته از فقر مطلق خارج کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، دولت چین اعلام کرد که ۹ منطقه محروم در استان گویژو، در جنوب غربی این کشور را از لیست شهرهای با فقر مطلق خارج کرده است. با خروج این ۹ شهر، پکن مدعی است که یک ماه زودتر از زمان تعیین‌شده توانسته به موضوع فقر مطلق در این کشور پایان دهد.  

از هفته گذشته مقامات این شهرها و مناطق خودمختار که پیشتر به شدت درگیر فقر بودند اعلام کردند که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دیگر کسی در این مناطق در فقر مطلق نیست.  

در سال ۲۰۱۲ حزب کمونیست چین هدف‌گذاری کرد که تا پایان سال ۲۰۲۰ به فقر در این کشور پایان دهد.  

به گزارش راشاتودی، بر اساس معیارها در چین، خط فقر در این کشور ۲۳۰۰ یوآن در سال و یا درآمد کمتر از یک دلار در روز است. در سال ۲۰۱۲ از هر سه شهر چین یکی درگیر فقر بود و ۸۳۲ منطقه محروم بیش از ۸۰ میلیون جمعیت داشتند که زیر خط فقر زندگی می‌کردند.

بنا به اعلام اداره آمار چین طی ۷ سال گذشته سالانه ۱۰ میلیون نفر در این کشور توانمندسازی شده و از خط فقر بالا آمدند و جمعیت آنها از ۹۸.۹۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۱۲ به ۵.۵۱ میلیون نفر در ۲۰۱۹ رسید. در همین مدت تعداد مناطق فقیرنشین نیز از ۸۳۲ به ۵۲ کاهش یافته بود.

۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 8273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha