فروش ۴۰هزار تن برنج وارداتی با ارز ۴۲۰۰ به دولت

قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به تغییر ارز اختصاصی به واردات برنج، برنج های وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف و مقرر شد که برای طرح های تنظیم بازاری و به قیمت حاشیه بازار و با ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف عرضه شود.

به گزارش گروه صنعت وبازرگانی پایگاه خبریت حلیلی رادار اقتصاد، حسن حنان قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: 30 تا 40 هزار تن برنج در گمرکات کشور وجود داشت که به واردات آنها ارز 4200 تومان اختصاص یافته بود اما با توجه به اینکه ارز واردات برنج به نیمایی تغییر یافت اجازه ترخیص آن را به وارد کنندگان ندادند.

وی افزود: به همین منظور این برنج با همان نرخ ارز 4200 تومانی اختصاص یافته به شرکت بازرگانی دولتی ایران فروخته می شود و مقرر شد که هزینه های واردکنندگان نیز بر اساس محاسبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پرداخت  شود.

قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: این برنج ها برای ذخایر استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی ایران در نظر گرفته شد و در طرح های مصوب و تنظیم بازاری مانند شب عید، محرم و صفر و کمک های مومنانه عرضه می شود.

وی در ارتباط با نحوه  قیمت گذاری این برنج ها تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ ارز نیمایی شده است، قیمت این برنج ها بر اساس نرخ روز و حاشیه بازار یعنی 10 تا 20 درصد ارزان تر از  قیمت ها در بازار به فروش می رسد.

حنان گفت: تا به امروز از این 30 تا 40 هزار تن برنج  ورودی با ارز 4200 تومانی به گمرک، برای دریافت 25 تا 26 هزار تن آن  با واردکنندگان برای خرید برنج آنها قرار داده بسته شده است.

انتهای پیام/

۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 8264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha