محورهای گفت‌وگوی وزرای خارجه تروئیکای اروپا درباره ایران/اتخاذ رویکردی مشترک با دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا

مقامات آلمانی به برخی موضوعات گفت‌وگوی وزرای امور خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس(تروئیکای اروپا) ‌درباره ایران اشاره کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزنامه گاردین، وزرای امور خارجه آلمان،  فرانسه و انگلیس برای گفت و گو  پیرامون اتخاذ رویکردی مشترک با دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا نسبت به احیای برجام دیدار کردند. 
این سه کشور که وزرای امور خارجه شان در برلین دیدار کردند،  امیدوارند که تهران بتواند به توافقی برسد که تحت آن دولت آمریکا در ازای پایان دادن به عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای که فعالیت هسته‌ای آن را محدود می کرد،  تحریم های سختش را لغو کند. 
مقامات آلمانی گفتند که اروپا واکنش مورد نظرش را در صورت حمله ای از جانب آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران در روزهای آخر دولت دونالد ترامپ،  بررسی خواهد کرد. 
مقامات آلمانی همچنین درباره محور دیدار وزرای خارجه سه کشور اروپایی درباره ایران گفتند که آن ها درباره این که  «رویکرد فراتر تمامی اعضای برجام(توافق هسته ای)  و شاید با حضور دولت جدید آمریکا چگونه خواهد بود»، گفت و گو کردند. 

 آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شده و تحریم های متعددی بر ایران اعمال کرد. 

ایران با گذشت یک سال پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای و تعلل کشورهای اروپایی عضو توافق در عمل به تعهداتشان در زمینه کاهش تاثیر تحریم های آمریکا و عادی سازی روابط اقتصادی با ایران،  اعلام کرد که در چند گام تعیین شده تعهدات داوطلبانه هسته‌ای اش را کاهش می دهد.  مقامات ایران گفته اند که این اقدامات بازگشت پذیر هستند و به محض عملی شدن تعهدات طرف های برجام به حالت قبل باز می گردند. 

جو بایدن وعده داده است در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای‌اش،  به توافق هسته ای باز می گردد. 

۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 8254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha