پلمپ ۸۰ هزار مغازه متخلف در تعطیلات کرونا! / ممانعت از سفر۴۷ مسافر با قطار و هواپیما

رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا از پلمپ حدود ۸۰ هزار مغازه متخلف در تعطیلات اخیر و ممانعت از سفر۴۷ مسافر با قطار و هواپیما خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در جلسه امروز دو موضوع همراه داشتن کارت ملی توسط شهروندان در سراسر کشور و همراهی مردم در اجرای طرح بررسی شد.

وی اضافه کرد: همراه داشتن کارت ملی برای همه شهروندان با هدف کنترل هوشمند کسانی که دارای تست مثبت هستند صورت می‌گیرد.  این کار در چند روز گذشته در حمل و نقل ریلی و هوایی انجام شد که در حمل و نقل ریلی ۴۳ و در هوایی ۴ نفر از سفر آنها جلوگیری شد. 

ذوالفقاری با اشاره به اینکه با همراه داشتن کارت ملی و اپلیکیشن ماسک شناسایی افراد مبتلا به کرونا به راحتی در چند ثانیه انجام می شود، اظهار داشت: لزوم همراه داشتن کارت ملی برای شهروندان را به ستاد فرستاده این و در صورت تصویب در ستاد ملی مبارزه با کرونا همه مکلف هستند کارت ملی را همراه داشته باشند.

وی با اشاره موضوع طرح مشارکت مردم در کنترل بیماری بود گفت: این طرح مراحل نهایی خود را طی می کند.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: کسانی که کارت ملی همراه نداشته نباشند از گرفتن خدمات محروم می شوند.

وی تصریح کرد:  بر اساس گزارشات میانگین کشور، بیش از ۸۵ درصد اجرای طرح را رعایت کرده اند و تردد خودروهای ۳۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته، ۱۱ هزار خودرو جریمه، ۲۳۰ هزار مورد به خودروها تذکر و ۹۳ هزار خودرو برگشتند و بیش از یکصد هزار پیامک هم ارسال شده است.

ذوالفقاری افزود: در حوزه اصناف ۶۹۷۶۹ مورد تذکر داده شده ۷۷۳۹۷مورد پلمپ شده آمد.

 وی تاکید کرد: نظارت ها تقویت شده و برخورد لازم با کسانی که طرح را اجرا نمی کنند صورت می‌گیرد. ادامه طرح منوط به این است که وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شود و در آن صورت مقررات مربوط به وضعیت نارنجی اجرا می شود.

رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: یکماه پیش در ۸۹ شهری که وضعیت قرمز داشتند به ۲۰ شهر کاهش یافته که آنها نیز ظرف چند روز آینده نارنجی خواهند شد.

۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 8139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha