سهم تعاون در اقتصاد به ۱۰ درصد رسیده است

نماینده سبزوار در مجلس گفت: در قانون اساسی و برنامه‌های توسعه کشور سهم تعاونی‌ها را در اقتصاد ۲۵ درصد در نظر گرفته‌اند که تاکنون حدود ۱۰ درصد آن محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با بیان اینکه جایگاهی که برای تعاونی‌ها در قانون اساسی در نظر گرفته شده بود، تا حدودی محقق شده است، گفت: در قانون اساسی و برنامه های توسعه کشور سهم تعاونی‌ها را در اقتصاد ۲۵ درصد در نظر گرفته‌اند که تاکنون حدود ۱۰ درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه مدل تعاونی یکی از بهترین مدل‌های اقتصاد مردمی است، ادامه داد: باید دولت ها به سمتی حرکت کنند تا ضمن ایجاد تعاونی‌های فراگیر به دنبال ثبات بخشی به آنها از طریق حمایت‌های که می توانند انجام دهند، باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  با تاکید بر اینکه با تجمیع سرمایه‌های خرد در تعاونی ها می‌توان کارهای بزرگی در اشتغال‌زایی انجام داد، اضافه کرد: با توجه به اینکه تعاونی نگاه ویژه‌ای به کرامت انسانی دارد و از سوی دیگر به جمع‌آوری سرمایه‌های خرد توجه دارد، می‌تواند الگوی مناسبی برای اشتغال‌زایی و ایجاد تحول در ساختار اقتصادی کشور باشد.

نماینده سبزوار در مجلس با تاکید براینکه علیرغم فعالیت‌های معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لازم است تا نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشیم، اظهار داشت: البته گستردگی کار در این وزارتخانه مشکلاتی را در زمینه‌های مختلف ایجاد کرده که باید فکری نیز برای آن داشت.

عنابستانی با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که می‌توان بخش تعاونی را فعال تر از گذشته کرد، پرداختن تسهیلات فراگیر به آنها است، افزود: باید بسته‌ای را برای توسعه تعاونی‌ها ایجاد کنیم تا آنها را  فراگیر کنیم.

وی تاکید بر اینکه باید الگوی موفق تعاونی ها را در کشور گسترش دهیم، گفت: اولاً باید الگوسازی مناسبی از تعاونی ها در کشور ایجاد کنیم و ثانیاً تسهیلات ویژه به تعاونی‌ها باید داده شود تا بتوانیم آنها را فعال و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha