زمین‌هایم را هم برای ساخت مدرسه می‌فروشم/ گفت‌وگو با معلمی که با ارثیه میلیاردی برای دانش‌آموزان تبلت خرید

معلمی که با ارثیه میلیاردی پدری‌اش ۱۵۳ تبلت برای دانش‌آموزان خرید گفت: الان هم چند قطعه زمین دارم که آن‌ها را هم برای دانش‌آموزان مناطق محروم می‌فروشم و به امید خدا کلنگ‌زنی یک مدرسه در هفته‌های آینده برای بچه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، روزنامه خراسان گفت‌وگویی با معلم اندیمشکی که با ارثیه پدری‌اش ۱۵۳ عدد تبلت برای دانش‌آموزان خریداری کرد انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

از کودکی عاشق املا گفتن بودم!

یادم می‌آید از همان کودکی هر موقع مهمان به خانه‌مان می‌آمد، از او املا می‌گرفتم و بعد هم اشتباهاتش را به او می‌گفتم! یک بار در نوجوانی از یکی از مهمان‌هایمان که کارشناسی ارشد داشت، املا گرفتم که سه تا اشتباه بزرگ داشت! بعد به او گفتم شما چطور فوق‌لیسانس گرفتید؟ این‌جا بود که تصمیم گرفتم وارد تربیت معلم شوم.

اگر کسی فقط برای امرارمعاش معلم شود، پیر می‌شود

 معلمی عشق است، اگر کسی فقط برای امرارمعاش معلم شود، پیر می‌شود ولی من چون عشق زیادی داشتم، پیر نشدم و از ته قلبم راضی‌ام که معلمی را انتخاب کردم.

ارثی که به من رسید دقیقا یک میلیارد و ۲۴۵ میلیون بود

دو ماه پیش که پدر عمرشان را به شما دادند، ارثی به مبلغ یک میلیارد و ۲۴۵ میلیون به من رسید و من هم تصمیم گرفتم این مبلغ را در راه خیر برای رفع نیازهای آموزشی شاگردان منطقه محروم هزینه کنم.

به همین منظور ۱۵۳ تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان خریدم که هم خوشحالی‌شان برایم خیلی لذت‌بخش بود و هم این‌که با خود گفتم این لبخندی باشد بر لب‌های کودکان محروم که بتوانند پیگیر درس‌شان باشند و از قافله تحصیل جا نمانند.

سال‌ ۹۴ هم که معلم نمونه کشوری شدم از رئیس‌جمهور هدیه ۲۲ میلیونی گرفتم و آن را هم برای شاگردان محروم هزینه کردم.

نمی‌خواستم این کار را رسانه‌ای کنم

این را هم بدانید که من نمی‌خواستم این کار را رسانه‌ای کنم ولی خب مردم گفته بودند و دهان به دهان چرخیده بود تا این که به وزارتخانه رسید و خبر پخش شد و من هم گفتم تا بتوانم کمک می‌کنم.

اول با این پول می‌خواستم شاسی بلند بخرم

حقیقتا با این پولی که به من ارث رسید، می‌خواستم یک سانتافه بگیرم. حتی تا پای قراردادش هم رفتم اما موضوع از آن جا شروع شد که خانمی که مدیر یک مدرسه است، به من زنگ زد و گفت که یکی از شاگردان‌مان به خاطر نداشتن تبلت برای درس خواندن متاسفانه گوشه‌گیر و افسرده شده  است.

زمانی که به آن مدرسه رفتم و حال بچه را دیدم، مشکل این دخترم را حل کردم و یک گوشی به او هدیه دادم. یادم هست که خیلی ذوق‌زده و خوشحال شد و گفت: «من از این به بعد می‌توانم درس بخوانم، می‌توانم باسواد شوم، و... ». این جا بود که گفتم ارزش شوق و ذوق این بچه از هزاران میلیارد تومان هزینه کردن برای خودروی شاسی بلند و ملک و خانه بیشتر است و حس خیلی عجیبی بود.

همان جا نیت کردم به هر شاگردی که بدون گوشی و تبلت باشد، در حد توانم کمک کنم. از این بابت خوشحالم که خداوند عمری به من داد که توانستم این کار را انجام دهم. باور کنید الان تمام سلول‌های بدنم از این کار خوشحال است.

علاوه بر تبلت، ۳۰ هزار ماسک هم توزیع کردم

علاوه بر ۱۵۳ تبلت و گوشی، به تمام مدارس اندیمشک از ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون تومان کمک کردم. همچنین وسایل بهداشتی از قبیل ۳۰ هزار ماسک تهیه کردم و در کنار همه این‌ها، تصمیم گرفتم مبلغی را برای هوشمندسازی مدارس هزینه کنم تا معلمان هم به راحتی بتوانند تدریس کنند و دغدغه‌ای نداشته باشند.

چند قطعه زمین را هم برای ساخت مدرسه می‌فروشم

از قدیم هرقدر مال و اموال اضافه‌ای داشتم، برای دانش‌آموزان مناطق محروم هزینه کردم و الان هم چند قطعه زمین دارم که آن‌ها را هم برای دانش‌آموزان مناطق محروم می‌فروشم.

این را هم بگویم که به تازگی سه کانکس با هزینه خودم خریدم و پیگیری‌ کردم که با بالگرد به مناطق محروم ببریم و در آن‌جا نصب کنیم. به امید خدا کلنگ‌زنی یک مدرسه هم در هفته‌های آینده برای بچه‌ها انجام می‌شود.
 
دنبال پول ریختن به کارت من نباشید!

برای بعد از بازنشستگی هم حتما پیگیر این کار خواهم شد و این راه را ادامه می‌دهم. بالاخره تا جایی که در توانم باشد، دریغ نخواهم کرد.

خیلی از دکترها که وضع مالی خوبی دارند، به من گفتند شماره کارت بده تا برایت پول بریزیم و به دانش آموزهای محروم کمک کنی، گفتم من شماره کارت نمی‌دهم، شما خودتان به طور مستقیم با کمیته امداد، سازمان نوسازی مدارس و... در ارتباط باشید.

در ضمن بهتر است وسایلی را که در نظر دارید، بخرید و با دست خودتان مستقیم هدایا را به دانش‌آموزان نیازمند بدهید چون این کار خیلی بهتر است و از نظر من معنویت و لذتش هم بیشتر است.

۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 8064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      0 0
      درود بر تو معلم و صفای باطنی تو که با اینکارتِِ راه خیر را بروی دانش اموزانت گشودی این دانش اموزانت مردان بزرگی خواهندشد و قدردانت