رویکرد آمریکا در قبال شرکت‌های اروپایی مافیایی است

یک مقام پارلمان آلمان انتقاد شدیدی به تهدیدهای تحریمی آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی فعال در پروژه گازی "نورد استریم ۲ " وارد کرده و آن را رویکرد مافیایی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از "ان تی وی" آلمان، دولت آمریکا می خواهد با همه ابزار موجود از تکمیل پروژه گازی نورد استریم ۲ جلوگیری کند و برای این منظور شرکت های اروپایی فعال در این پروه گازی را با تحریم های سخت تهدید کرده است.

"کلایس ارنست"، رئیس کمیسیون اقتصادی پارلمان آلمان در گفتگویی با "ان تی وی" آلمان، تهدیدهای تحریمی آمریکا علیه شرکت های آلمانی مرتبط با این پروژه گازی را روش های مافیایی خوانده است.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی همچنین فشارهای آمریکا بر شرکت های فعال در این پروژه گازی را نوعی اخاذی نامیده و گفت: آمریکایی ها بر اساس این شعار عمل می کنند؛ " اگر شما حمایت ما را نپذیرید بنابراین ما شرکت های اروپایی را به نابودی اقتصادی تهدید می کنیم.

وی افزود: برای آمریکا البته این مسئله مطرح است که گاز مایع خود را به اروپا صادر کند.

ارنست در بخش دیگری از گفتگو با این رسانه آلمانی اعلام کرد که اگر آمریکا از این رویکردهای مافیایی در قبال اروپا دست برندارد این اتحادیه هم باید اقدامات متقابل را در پیش گرفته و با وضع تعرفه های گمرکی بالا بر گاز آمریکا و تحریم افرادی که در این اخاذی ها پیشتاز هستند واکنش نشان دهد.

به گزارش تسنیم، اخیرا یک نماینده ارشد دولتی آمریکا در ادامه رویکرد تهدید آمریکا علیه این پروژه گازی از تماس با برخی شرکت‌ها و افراد شناسایی شده فعال در پروژه گازی نورد استریم ۲ و تهدید آنها به تحریم در صورت عدم خروج از این پروژه گازی خبر داد.

وی در گفتگویی با خبرگزاری آلمان گفت : شرکت های اروپایی که مرتبط با این پروژه گازی هستند مطلع می شوند و به آن ها درباره تحریم های قریب الوقوع هشدارداده می شود.

این نماینده بلند پایه دولت آمریکا ن گفت: این خط لوله انجام نخواهد داشت. وی از یک پروژه در حال مرگ سخن گفت.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت "گازپروم" است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از ۹۰ درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

دولت آلمان انتقاد شدیدی به تهدیدهای تحریمی جدید آمریکا علیه ساخت این خط لوله انتقال گاز وارد کرده است.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه مخالفت می کند. واشنگتن این طور استدالال می کند که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می شود.

اخیرا برخی نشریات غربی در گزارشی از عزم راسخ "جو بایدن"، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای توقف کامل پروژه گازی نورد استریم ۲ بر خلاف آنچه بسیاری سیاستمداران آلمانی تصور می‌کنند خبر داده اند.

بر ای اساس بایدن تصمیم دارد قدرتمندترین رژیم تحریم علیه پروژه گازی "نورد استریم ۲" را در دستور کار قرار دهد. بعد از شکست "دونالد ترامپ"، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از سیاستمداران آلمانی به تغییر رویکرد ایالات متحده و بهبود مناسبات دو سوی آتلانتیک با روی کار آمدن بایدن دل بسته‌اند.

۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 8026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha