تاکید رئیس سازمان زندان‌ها بر مراقبت از زندانیان در مقابل ویروس کرونا

رئیس سازمان زندان‌ها در نشست ماهانه با مدیران زندان‌های سراسر کشور با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: ادعای بسیجی بودن آسان است اما در عمل بسیجی بودن ساده نیست چرا که باید حرف و عمل یکی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، حاج محمدی در این جلسه که با موضوع بررسی آخرین اقدامات و وضعیت اجرای شیوه نامه های مقابله با ویروس کرونا در زندان های کشور برگزار می شد رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: بسیجی به فرموده رهبر معظم انقلاب، آماده بکارترین فرد، دارای ایمان عاشقانه و عمیق، ایمانی توام با عواطف، اهل تلاش و جهاد است.

رئیس سازمان زندان ها در ادامه با اشاره به وضعیت خطرناک ویروس کرونا در کشور و جهان گفت: زندانیان نزد ما امانت هستند و به عنوان عائله و عضوی از خانواده نظام محسوب می شوند از این رو همه زندانیان دارای حقوقی هستند که از مهمترین آن ها حفظ سلامت جسمانی ایشان است.

حاج محمدی تاکید کرد: تمامی مدیران باید شیوه نامه های ابلاغی را با دقت تمام اجرا نمایند و همانگونه که در ماه های گذشته کارنامه قابل قبولی در این زمینه به دست آورده ایم در ادامه راه نیز با اجرای دقیق دستورالعمل ها از سلامت کارکنان و زندانیان مراقبت بعمل آید.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با اعلام اینکه نباید هیچ بحرانی در زندان وجود داشته باشد خطاب به مدیران گفت: هر چه می توانید مسئولان استانی را نسبت به مسئله زندان و زندانیان و خانواده های آنان حساس کنید تا نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در این شرایط بیماری یک زندانی باید خواب از چشم مدیر ما بگیرد چرا که غفلت از جان انسان علاوه بر دین شرعی گاه موجب اتفاقات ناگوار می شود.

حاج محمدی در ادامه بیان داشت: هرچند در زندان ها مراقبت و حفظ سلامت و امنیت زندانیان یک اصل است ولی مجدداٌ تاکید می کنم اگر حادثه ای به علت قصور مسئولین زندان برای زندانی رخ بدهد ولو در حد و تعداد قلیل، به آن استان اخطار داده خواهد شد.

رئیس سازمان زندان ها با تاکید بر اینکه سرکشی مرتب از زندان ها جزء وظایف اصلی مدیران است گفت: هیچ گونه سهل انگاری و کم کاری در فرآیند زندانبانی از سوی هیچ مدیر و کارمندی پذیرفته نیست.

حاج محمدی در ادامه با بیان اینکه نکات مورد تاکید در این جلسات تشریفاتی نیست گفت: عملکرد همه استان ها رصد و بر مبنای اقدامات انجام شده ارزیابی می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای عبور از این شرایط و تداوم حفظ وضعیت امن زندان ها از گروه های جهادی مردمی، نیروهای مسلح و دانشگاه های علوم پزشکی کمک گرفته شود.

رئیس سازمان زندان ها در پایان با تاکید مجدد بر حضور میدانی مدیران در زندان ها گفت: طوری عمل کنید که خانواده زندانی و مردم نگران سلامت زندانیان نباشند.

پس از سخنان رئیس سازمان زندان ها، سرپرست اداره کل بهداشت و درمان گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه نمود.

دکتر ابراهیمی گفت: هرچند تا این لحظه عملکرد کامل و قابل قبولی داشتیم اما یک لحظه غفلت و سهل انگاری می تواند تمام عملکردها و مراقبت های ما را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: با زحمات شبانه روزی کادر درمان در زندان ها و همکاری سایر کارکنان، خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد فوت بر اثر کرونا در زندان ها نداشته ایم.

در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران استان ها؛ گزارشی از عملکرد استان خود در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در زندان ها و مشکلات و موانع موجود در زمینه ادامه اجرای شیوه نامه ها ارائه نمودند.

نشست ماهانه رئیس سازمان زندان ها با مدیران از طریق ویدئوکنفرانس و به صورت سراسری برگزار گردید.

۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: 7959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha