نحوه خرید املاک از بورس کالا مشخص شد

معاون توسعه بازار بورس کالای ایران گفت: افراد بعد از دریافت کد معاملاتی می‌توانند از طریق حساب‌های پایای بورس یا کارگزاری‌ها وجه مورد نظر به حساب بورس کالا واریز و اقدام به خرید ملک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا ناصرپور معاون توسعه بازار بورس کالای ایران در رابطه با عرضه املاک وزارت دفاع در بورس کالا گفت: قرار است تعدادی از املاک این وزارت خانه در تاریخ ۹ آذر ۱۳۹۹ در تابلو های معاملاتی بورس کالا عرضه شوند، خریداران می‌توانند در این مدت نسبت به بررسی این املاک اقدام و در صورت رضایت از طریق بورس کالا اقدام به دریافت کد معاملاتی و ثبت سفارش کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که افراد چگونه می توانند مبالغ مورد نظر خود را برای خرید املاک به حساب بورس کالا واریز کنند؟ تصریح کرد: افراد بعد از دریافت کد معاملاتی می توانند از طریق حساب های پایای بورس یا کارگزاری ها وجه مورد نظر به حساب بورس کالا واریز کنند.

معاون توسعه بازار بورس کالای ایران  افزود: مکانیزم کشف نرخ و انتخاب خریدار در بورس کالا بدین نحو است که در روز عرضه یک حراجی برگزار می شود و در آن کارشناسان یک کف قیمتی برای ملک در نظر می‌گیرند و خریداران بر اساس قیمت پایه با یکدیگر به رقابت می پردازند و در نهایت بالاترین قیمت براساس قوانین به ثبت می رسد و فردی که بالاترین قیمت را اعلام کرده باشد به عنوان مالک حقیقی ملک معرفی می‌شود.

ناصرپور تاکید کرد: اگر فرد خریدار  نتواند مبلغ در نظر گرفته شده را تا تاریخ سر رسید پرداخت کند طبق قوانین بورس کالا شده مشمول جریمه خواهد شد.

معاون توسعه بازار بورس کالای ایران در واکنش به صحبت های سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه هر شخصی می‌تواند هر ۳ سال یک بار با کد ملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند، بیان کرد:کلیات این طرح علی الحساب در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح و تصویب شده است اما نیاز به جزئیات بیشتری دارد که می توان به نحوه عرضه، برگزاری حراج و سایر موارد اشاره کرد.

۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 7952

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha