قیمت نهاده های دامی تعیین شد/ ارز ۴۲۰۰ حذف نشد

قیمت نهاده های دامی بدون حذف ارز رسمی (۴۲۰۰ تومانی) در کارگروه تنظیم بازار مصوب شد.

به  گزارش گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، قیمت نهادهای دامی روز گذشته در ستاد تنظیم بازار مصوب شد.

در مصوبه کارگروه تنظیم بازار آمده است:  قیمت هر کیلوگرم دانه سویا در مبادی ورودی ۳۱ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا در مبادی ورودی، ۳۲ هزار و ۲۰۰ ریال تعیین شد.

ستاد تنظیم بازار همچنین قیمت هر کیلوگرم ذرت و جو را در مبادی ورودی، ۱۷ هزار ریال اعلام کرد.

همچنین مقرر شد، سقف قیمت‌های جهانی خرید این نهاده‌ها در سامانه جامع تجارت به صورت مستمر توسط کارگروه نظارت و تخصیص ارز، بررسی و بروز شود.

قیمت‌های تعیین شده در خصوص انواع روغن و نهاده‌های دامی در مبادی ورودی بوده و کرایه حمل مستند به اسناد و مدارک مثبته و بارنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تناسب در این قیمت‌ها قابل اعمال است. ضمن اینکه درباره دانه‌های روغنی، کرایه حمل متناسب با روغن خام و کنجاله استحصالی اعمال می‌شود.

در نشست ستاد تنظیم بازار همچنین مقرر شد با توجه به ضرورت تسهیل تامین و توزیع نهاده‌های دام و طیور، از آنجایی که در سامانه بازارگاه برای توزیع کنندگان نهاده‌های دام و طیور نقش و جایگاه تعریف شده است، همه هزینه‌های توزیع برای تحویل نهاده‌ها به دامداران و مرغداران توسط عوامل و واسطه‌های فروش به ازای هر کیلوگرم جو و ذرت ۱۵۰ ریال و برای هر کیلوگرم کنجاله ۲۵۰ ریال مصوب شد که این مبلغ مشمول اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوط نیز می‌شود.

انتهای پیام/ 

۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 7949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha