سؤال از وزیر صمت درخصوص پرونده ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی آلمانی به جریان افتاد/ پشت‌پرده ترک فعل اخیر چیست؟

یک نماینده در سؤالی از وزیر صنعت، خواستار شفاف‌سازی وزارتخانه تحت مدیریت رزم‌حسینی، در خصوص موضوع عدم‌اقدام بموقع در اعتراض به رأی بدوی پرونده تمدید ثبت سفارش ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی برند آلمانی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا نظری در سؤالی از وزیر صمت خواستار شفاف‌سازی وزیر در خصوص ابهامات پرونده تمدید مجوز ثبت سفارش 420 دستگاه لوزام خانگی برند بوش شد.

در سؤال این نماینده مجلس شورای اسلامی آمده است؛ چرا در اعتراض  به رأی بدوی دیوان عدالت اداری در مهلت مقرر قانونی درخصوص تمدید مجوز ثبت سفارش برای واردات یک محموله 420کانتینری لوازم خانگی اقدام نشده است؟ پشت‌پرده ترک فعل وظایف آن وزارتخانه چیست؟ وزارت صمت منافع تولیدکنندگان را تأمین می‌کند یا واردکنندگان را؟

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

1 ــ بررسی اسناد و احکام دیوان عدالت اداری، بعد از شکایت صاحب کالا نشان می‌دهد وزارت صمت بعد از مهلت قانونی 20روزه، به رأی بدوی دیوان اعتراض کرده است و همین موضوع باعث تأیید رأی بدوی در دادگاه تجدیدنظر و قطعی شدن حکم بدوی شده است، بر این اساس باید مشخص شود در بدنه وزارت صنعت دقیقاً کدام بخش در این خصوص قصور داشته است؟
2 ــ با توجه به تنگناهای ارزی کشور و صعوبت تولید در شرایط سخت تحریمی و کاهش میزان تولید شرکتهای داخلی به‌دلیل عدم‌تأمین بموقع ارز وزارت صمت چه پاسخی برای ورود این حجم بزرگ از کالای گروه چهار (که از سال 97 واردات و ثبت سفارش آن ممنوع شده است) دارد؟

گفتنی است، با عدم‌اعتراض بموقع وزارت صمت به رأی دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده تمدید ثبت سفارش 420 کانتینر لوازم خانگی، رأی بدوی پرونده قطعی شده بود.

۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 7924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha