همکاری بسیج و بنیاد مستضعفان در مناطق محروم/ سردار زهرایی: برای خدمت به مردم با دستگاه‌های اجرایی مشارکت داریم

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: نیروهای بسیج پرقدرت و با تمام توان یاری‌گر دستگاه‌های اجرایی هستند؛ براساس اطلس جهادی حدود ۳۰هزار گروه جهادی بیش از یک‌سال است که در کشور فعالیت دارند و امسال نیز حدود ۱۲هزار گروه جهادی تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سردار محمد زهرایی صبح امروز در جلسه کارگروه بسیج سازندگی و افتتاح 181 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی با اشاره به اهداف و رویکرد بسیج سازندگی در سطح کشور اظهار داشت: بسیج سازندگی در راستای منویات مقام معظم رهبری، مأموریت‌ها و اهداف سازمانی در زمینه‌های مختلف از جمله تشکیل گروه جهادی و محرومیت‌زدایی، پر کردن اوقات فراغت جوانان، و دیگر برنامه‌ها حرکت می‌کند و امروز با تشکیل سازمان جهادی، شورای جهادی، مجامع جهادی و ارتباط گروه‌های جهادی با نهادهای انقلابی در راستای برطرف‌کردن مشکلات مردم گام برمی‌داریم.

وی افزود: چشم‌انداز بسیج سازندگی تشکیل جبهه جهادی خدمت‌رسان است؛ به طوری که تنها هدف بسیج اردوهای جهادی و اجرای پروژه نیست. جهادگران از سختی‌ها و مشکلات عبور می‌کنند تا همانند جبهه مقاومت الگوساز شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: بیش از 42هزار گروه جهادی در کشور هستند؛ بسیج به عنوان جبهه خدمت‌رسان با حضور داوطلبانه مردم به عنوان موتور محرکه جریانی را به راه انداخته است، به طوری که این افراد از رفاه، آسایش و حق و حقوق خود گذشتند و امروز طلایه‌دار جبهه خدمت‌رسانی شدند.

زهرایی با اشاره به اینکه "43شهید جهادی تقدیم انقلاب شده است" گفت: بسیج سازندگی اگر جهادی حرکت نکند در واقع وجود ندارد و با استفاده از فرصت‌ها و ساختار تعریف شده برای خدمت به مردم و با تفکر جهادی قدم برمی‌دارد؛ بنابراین کار بسیج همانند 8سال دفاع مقدس تنها با مردم است و امروز در جنگ اقتصادی با مردم و عزم، اراده و خودباوری و اعتماد به بسیج موفق هستیم و همه این موفقیت به سبب نقش‌آفرینی مردم است.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی در زمینه‌های مختلف از جمله خدمت‌رسانی به مردم با اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، جنگ اقتصادی، کمک مؤمنانه، مقابله با بیماری کرونا فعالیت می‌کند و با تفاهم‌نامه بین این سازمان و وزارت بهداشت، نیروهای جهادی برای پشتیبانی از نظام، آتش به اختیار، جان بر کف و با تمام توان وارد میدان شدند.

رئیس بسیج سازندگی عنوان کرد: تدفین متوفیان اقدام بی‌نظیر در دنیا است که تعدادی از طلاب بسیجی و جهادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد میدان شدند و برای همه الگو است. یکی از اقدامات بسیج تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و نهادها و استفاده از ظرفیت مردمی بوده و همچنین بسیج برای خدمت‌رسانی به مردم با بنیاد علوی و مستضعفان همکاری می‌کند.

زهرایی ادامه داد: نیروهای بسیج پرقدرت و با تمام توان کمک‌کننده دستگاه‌های اجرایی هستند؛ براساس اطلس جهادی حدود 30هزار گروه جهادی بیش از یک‌سال است که فعالیت دارند و امسال نیز حدود 12هزار گروه جهادی تشکیل شده است.

‌وی خاطرنشان کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری؛ گفتمان جهادی باید گفتمان عمومی شود. بنابراین به دنبال تفکر جهادی هستیم؛ در راستای اقدامات مردمی برای اشتغالزایی، صندوق‌های قرض‌الحسنه تشکیل شده است؛ این امر را تسهیل می‌کنیم و همچنین اولویت بسیج سازندگی مقابله با کرونا، نهضت سراسری کمک مؤمنانه با هدف کمک به نیازمندان و تحقق جهش تولید است.

رئیس بسیج سازندگی افزود: در حدود 2سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی انجام شده که امیدواریم با همکاری همه ادامه داشته باشد. همچنین ارتباط با بنیاد مستضعفان افزایش یافته که امیدواریم در این راستا نیز در مناطق محروم اقدامات بیشتری انجام شود.

۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 7923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha