سینا سلیمانی: خروج ابرهای ریسک‌زا از آسمان بورس/با دلار تقریبا ۲۵ هزار تومانی و قیمت های جهانی فعلی، صنعت فولاد چشم انداز روشنی دارد

سهم های گروه فلزات اساسی، متانول ها و صنایعی که ارز دولتی دریافت می کنند، گزینه های جذابی برای سرمایه گذاری هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛  اگرچه روند بازار سرمایه مثبت شده؛ ولی ریزش های سنگین چند ماه اخیر ترسی در دل سهامداران ایجاد کرده و برخی هنوز نگران ریزش مجدد بازار و افت قیمت ها هستند!

سینا سلیمانی کارشناس بازار سرمایه در این خصوص بیان کرد: اکثر ریسک های بازار سرمایه از سر بازار برداشته شده و اغلب فعالان این بازار، نگرانی خاصی بابت روند بازار ندارند.

وی ادامه داد: یکی از ریسک‌هایی که متوجه بازارسرمایه ما بود، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی بود که با وجود شایعات فراوان پیرامون این موضوع، هم رئیس کل بانک مرکزی و هم وزیر اقتصاد تاکید کردند که افزایش نرخ سود بانکی، در دستور کار نیست و عملا شاهد بودیم نرخ بهره بین بانکی که به حدود ۲۳درصد رسیده بود، با تزریق نقدینگی بانک مرکزی، مجددا کاهش یافت.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: در واقع بانک مرکزی به جای در پیش گرفتن سیاست افزایش نرخ سود بانکی، با خلق نقدینگی و پولی کردن کسری بودجه، نرخ بهره را پایین نگه داشت و فعلا بازار سرمایه دغدغه ای بابت این موضوع ندارد. مگر آنکه قوانین خلق الساعه ای همچون فروش دوباره سهام عدالت بصورت خرد دوباره بر سر بازار سایه افکند. از طرفی دیگر، گزارش های منتشر شده شرکت ها نشان داد به لحاظ بنیادی بورس تهران جای افت بیشتر ندارد.

وی افزود: فراموش نکنید شاخص ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی یعنی سهم ها با دلار ۱۸ هزار تومانی(در برخی سهم ها هم حتی کمتر از ۱۸ هزار تومان) معامله می شدند.

گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری 

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: معتقدم چشم انداز بازار سرمایه از اینجا به بعد به اخبار و شایعاتی مثل افزایش سرمایه ها و... وابسته نیست و چشم فعالان بازار به بازارهای جهانی نفت و کامودیتی و... دوخته شده است. به نظر می رسد با دلار تقریبا ۲۵ هزار تومانی و قیمت های جهانی فعلی، صنعت فولاد چشم انداز روشنی دارد. بعد از آن، شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ های مرتبط با صنعت فولاد پتانسیل رشد دارند. صنعت مس با در نظر گرفتن مس حدودا ۷۳۰۰ دلاری، و نیز صنعت "روی" هم گزینه های جذابی برای سرمایه گذاری هستند. در پتروشیمی ها هم صنایع بالادستی یعنی تولیدکنندگان متانول و نیز الفین و اوره برای سرمایه گذاری مناسب هستند. در میان صنایعی که فروش ریالی دارند نیز، به دلیل احتمال حذف ارز دولتی، صنعت دارو و سهم های غذایی که از محل حذف ارز دولتی منتفع می شوند، برای سرمایه گذاری جذاب خواهند بود.

۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
کد خبر: 7787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha