جزئیات برگزاری جلسات صحن و کمیسیون‌های مجلس در شرایط کرونایی

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: جلسات صحن و کمیسیون‌ها در هفته جاری و هفته آینده در فضای جدیدی برگزار خواهد شد و نمایندگان به هنگام جلسات مجلس عده ای در صحن و عده‌ای در سالن مشروطه و کمیسیون تلفیق حضور خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: در هفته جاری و هفته بعد جلسات مجلس در فضای جدیدی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که نمایندگان به هنگام برگزاری جلسات صحن با رعایت فاصله حداقل یک و نیم متر در صحن حضور خواهند داشت، افزود: نمایندگان در زمان برگزاری جلسات مجلس، عده‌ای در صحن و عده‌ای در سالن مشروطه و عده‌ای نیز در کمیسیون تلفیق حضور دارند و نمایندگانی که در سالن مشروطه و تلفیق حضور دارند کار خود را از طریق تبلت دنبال می‌کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: زمان برگزاری جلسات صحن نیز به دو زمان یک و نیم ساعته تقسیم می‌شود، به این ترتیب که از 8 تا 9:30 جلسه برگزار می‌شود و پس از آن به مدت 30 دقیقه تنفس خواهیم داشت و پس از آن از ساعت 10 تا 11:30 ادامه جلسه برگزار می‌شود.

حاجی دلیگانی با بیان این که جلسات صحن از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این ایام نماز به صورت جماعت برگزار نمی‌شود و ناهارخوری مجلس نیز بسته خواهد بود.

وی افزود: جلسات صحن در روزهای یکشنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود و جلسات کمیسیون‌ها صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار خواهد شد و مجلس بعدازظهرها برنامه‌ای نخواهد داشت.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: همان طور که گفتم جلسات کمیسیون‌ها صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود و جلسات در کمیسیون‌ها با حضور 15 نفر از اعضا رسمیت خواهد داشت و به همین خاطر با توجه به حضور 15 نفره نمایندگان در کمیسیون‌ها و رعایت فاصله حداقل یک و نیم متر، جلسات آنها در کمیسیون‌های خودشان برگزار می‌شود و نیازی به برگزاری جلسات کمیسیون‌ها در سالن مشروطه، تشریفات و... نیست.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: نمایندگان در این دو هفته به حوزه‌های انتخابیه خود نخواهند رفت و در تهران حضور خواهند داشت.

۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 7743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha