خوراکی که عمر شما را «طولانی» می‌کند

نتیجه یک بررسی جدید که با حضور ایرانی‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد، مصرف یک ماده خوراکی می‌تواند به طول عمر افراد بی‌انجامد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اینترستینگ ‌اینجیرینگ،مطالعه جدیدی که همین هفته در همایش مجازی انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۲۰ ارائه شد، نتیجه گیری شگفت انگیزی داشته است که می‌گوید خوردن فلفل تند، طول عمر را افزایش می‌دهد.

در این مطالعه افرادی از کشورهای  ایران، آمریکا، چین و ایتالیا حضور داشتند؛ تحقیقات قبلی به وضوح نشان داده بود، فلفل‌های تند می‌توانند دارای اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و کاهنده قند خون باشند.

مطالعه جدید خوردن فلفل تند را با میزان کمتری از سرطان و مشکلات قلبی عروقی مرتبط دانسته است؛ علاوه بر این مرگ زودرس در این دسته از افراد کمتر از سایرین رایج است. 

 یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که بیش از ۱۶ هزار آمریکایی را تقریباً ۲۰ سال  تحت نظر قرار داده بود، نشان داد کسانی که بیشتر از همه فلفل تند مصرف می‌کنند، ۱۳ درصد کمتر ممکن است دچار مرگ زودرس شوند.

در مطالعه جدید، دانشمندان سلامت و عادات غذایی بیش از ۵۷۰ هزار نفر در ایالات متحده، ایتالیا، چین و ایران را بررسی کردند. نتیجه گیری آنها این بود که افرادی که به طور منظم فلفل تند می‌خورند دارای موارد زیر هستند:

کاهش ۲۵ درصدی در مرگ در حالت کلی

کاهش ۲۳ درصدی در مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان

کاهش ۲۶ درصدی در مرگ و میر حاصل از مشکلات قلبی و عروقی

«بو ژو» نویسنده ارشد این مطالعه که در انستیتوی قلب کلیولند اوهایو متخصص قلب است به روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفت: «ما از ارتباط تنگاتنگ مصرف فلفل تند و کاهش مرگ و میر در اثر سرطان و بیماری قلبی شگفت‌زده شدیم».

۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
کد خبر: 7633
منبع: مشرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha