خطیب زاده: سفر ظریف به ارمنستان در حال برنامه ریزی است

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه سفر ظریف به ارمنستان در حال برنامه ریزی است، یادآور شد: با توجه به تغییرات در ایروان و در جریان بودن استقرار همتای ارمنی که به تازگی معرفی شده، تاکنون سفر به این کشور در برنامه سفر هفته آینده وزیر خارجه تنظیم نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است در هفته پیش رو (دوشنبه و سه شنبه) به روسیه و جمهوری آذربایجان سفر کند و آنگونه که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این ضمن اعلام این خبر عنوان کرده بود تحولات قره باغ، منطقه و مناسبات دوجانبه در دستورکار این گفت و گوها قرار دارد.

*سفر ظریف به ارمنستان در حال برنامه‌ریزی است

در همین راستا خبرنگار فارس از سخنگوی وزارت امور خارجه پرسید که آیا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان گفت وگوهای مربوط به قره باغ، قصد دیدار از ایروان را هم در برنامه خود دارد؟ که وی اظهار داشت: سفر دکتر ظریف به ارمنستان در حال برنامه‌ریزی است، اما با توجه به تغییرات در سطح وزیر امور خارجه این کشور و در جریان بودن استقرار همتای ارمنی ایشان که به تازگی معرفی شده است، تاکنون سفر به ارمنستان در برنامه پیش رو تنظیم نشده است. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین افزود: تنظیم برنامه سفر وزیر امور خارجه به ارمنستان در دست پیگیری است و ایشان در آینده نزدیک برای رایزنی با آقای «آرا آیوازیان» وزیر امور خارجه جدید و دیگر مقامات ارمنستان درباره مسائل منطقه‌ای و گسترش همکاری‌های دو کشور به ایروان سفر خواهد کرد.

«نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان روز دوشنبه، «زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه این کشور را برکنار کرد. در همین زمینه خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، «آنا ناقدالیان» سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که مناتساکانیان از سمت خود بعنوان وزیر خارجه ارمنستان استعفا کرده است. پس از آن بود که «آرا آیوازیان» معاون وزیر خارجه به جای مناتساکانیان وزیر خارجه شد.

گفتنی است، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز (پنجشنبه) ضمن تایید خبر سفر هفته آینده محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به روسیه در توئیتی اعلام کرد: ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ⁧‫ایران‬⁩، روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده سوم و چهارم آذر ماه، باهدف گفت‌وگو با طرف‌های منطقه‌ای،‌ سفری به ⁧‫روسیه‬⁩ و ⁧‫جمهوری آذربایجان‬⁩ خواهد داشت و قره‌باغ و آخرین تحولات منطقه و همچنین مسائل دوجانبه در دستور کار گفت‌وگوها قرار دارد.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مناقشه قره باغ دو طرف درگیر در این مناقشه یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری و توقف درگیری‌ها و برقراری آتش بس و انجام گفت‌وگو دعوت کرده بود و در همین راستا نیز طرحی برای حل این مناقشه ارائه کرد. سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در همین راستا در سفری به جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه، ابتکار پیشنهادی ایران برای حل مناقشه قره باغ را به مقامات این کشورها معرفی کرد

۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
کد خبر: 7618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha