چین بلندترین آسانسور جهان در طبیعت را ساخت! + ویدیو

چین بلندترین آسانسور جهان را در محل فیلمبرداری فیلم آواتار راه اندازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چین بلندترین آسانسور جهان در طبیعت را در پارک جنگلی «ژانگ جیاجی» راه اندازی کرد. این آسانسور در میان صخره‌ای با ارتفاع بیش از ۱۰۰۰ فوت ساخته شده است. محل احداث این آسانسور طبیعی، محلی است که صحنه‌هایی از فیلم جذاب و پربیننده آواتار ،ساخته جیمز کامرون فیلمبرداری شده است.

این آسانسور مرتفع، امکان تماشای مناظری زیبا و چشم نواز را برای گردشگران شجاع فراهم می‌کند. در این محل سه آسانسور دو طبقه ساخته شده که تنها در مدت ۸۸ ثانیه می تواند گردشگران را به بالای یک صخره ۱۰۷۰ فوتی برساند.

«کیائو کی»، ۴۵ ساله که با خانواده اش سوار بر این آسانسور شده است در این باره گفت: «یکی از دلایل اصلی که من به همراه خانواده ام به اینجا آمدم این بود که فیلم آواتار را برایم تداعی می‌کند. این فیلم واقعا بر ما تاثیرگذار بود و اینجا واقعا زیباست.»

همچنین «لیئو جی»، مدیر شرکت سازنده آسانسور در این باره گفت: «ساختار زمین شناسی در اینجا برای ساخت و استفاده از آسانسور بسیار مناسب است، بنابراین ما تصمیم به ساخت آسانسور در اینجا گرفتیم.»

لیئو افزود: «پیش از این فقط یک تله کابین با ظرفیت محدود وجود داشت بنابراین گردشگران مجبور به انتظار طولانی مدت بودند.» قیمت بلیط رفت و برگشت این آسانسور برای گردشگران مبلغ ۱۲۹ یوان (۱۵ یورو/ ۱۹ دلار) است. این آسانسور روزانه توانایی جابجایی حدود ۸ هزار گردشگر را دارد.

گفتنی است؛ برای ساخت این آسانسور که گفته می‌شود بلندترین بالابر در جهان است ۱۲۰ میلیون یوآن هزینه شده است.

چین بلندترین آسانسور جهان در طبیعت را ساخت!

چین بلندترین آسانسور جهان در طبیعت را ساخت!

چین بلندترین آسانسور جهان در طبیعت را ساخت!

۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
کد خبر: 7574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دانشمند IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      0 0
      عالییییییییییی هستش