بحرین؛ چغرتر و بد بدن‌تر از همیشه!

هلیو سوسا بحرین را به تیمی سرسخت و شکست‌ناپذیر مقابل تیم‌های آسیایی تبدیل کرده و روح فوتبال تدافعی پرتغالی را به آن تیم دمیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، تمام تلاش و آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران برای رویارویی با دو حریف سنتی به نام بحرین و عراق در مرحله دوم انتخابی جام جهانی است. هم‌زمان با شاگردان دراگان اسکوچیچ، رقیبان هم مشغول آماده‌سازی هستند و نتایج‌شان گواه آمادگی بالای این تیم‌هاست.

بحرین، یکی از دو رقیب تیم ملی در این مرحله، در روزهای گذشته دو دیدار تدارکاتی را مقابل لبنان و امارات برگزار کرده و در هر دو بازی رقیبان خود را با شکستی قاطعانه رو به رو کرده است.

شاگردان سرمربی پرتغالی در بازی اول مقابل لبنان و بازی دوم مقابل امارات به پیروزی ۳ بر یک دست یافتند. آن‌ها پیش از این دو بازی هم به طور متداوم در برابر عربستان، عراق، تاجیکستان و کویت به پیروزی رسیده‌اند. آن‌ها در یک سال اخیر نیز توانستند قهرمان جام خلیج فارس و جام کشورهای عربی شوند که یک دستاورد بزرگ برای این تیم محسوب می‌شود.

*علت این همه پیشرفت چیست؟

بحرین بعد از پایان فوتبال نسل طلایی این کشور که موفق به کسب رتبه چهارم جام ملت‌های آسیا و گرفتن شانس ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ شده بود، با افت شدیدی مواجه شد و حتی یک بار در تهران با نتیجه ۶ بر صفر مقابل شاگردان کارلوس کی‌روش شکست خوردند.

آن‌ها بعد از این دوران طولانی، به سراغ یکی از شاگردان کارلوس کی‌روش رفتند. هلیو سوسا، سرمربی پرتغالی این تیم در دوران نوجوانی یکی از شاگردان کی‌روش بود که توانست به همراه تیم ملی جوانان این کشور قهرمان جهان شود و هم‌بازی خیلی از ستارگان این کشور مانند لوییس فیگو و نونو گومژ بود.

از زمان حضور این سرمربی در بحرین، آن‌ها نتایج درخشانی را کسب کرده‌اند و امیدوارند با این مربی در انتخابی جام‌جهانی شگفتی‌ساز شوند؛ کما این که در حال حاضر در گروه مرگ، دو مساوی برابر عراق کسب کرده‌اند و ایران را هم شکست داده‌اند.

بحرینی‌ها که از گذشته در مسابقات فوتبال به شکل نه چندان دوستانه‌ و جوانمردانه مقابل ایران بازی نمی‌کردند، حالا تبدیل به یک حریف چغر و بد بدن برای ناکام گذاشتن ایران هستند.

اگر چه بخش مهمی از این ناکامی در بازی رفت، به علت حضور مارک ویلموتس روی نیمکت ایران بود و حالا جامعه فوتبال با روی کار آمدن اسکوچیچ و مشاهده جو حاکم بر تیم ملی و جدیت این سرمربی، خوشبین به شکست بحرین و عراق در بازی برگشت به میزبانی ایران هستند.

۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 7560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha