سرانجام افتتاح ۱۲ ایستگاه جدید مترو/ پول اوراق مشارکت محقق نشد

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه اوراق ۱۰۰۰ میلیارد تومانی مشارکت برای ساخت ایستگاه‌های جدید مترو وصول نشده است، گفت:به دلیل محقق نشدن این اعتبار تا امروز، ساخت ایستگاه ها با تأخیر همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،  علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره سرانجام ساخت ۱۲ ایستگاه جدید مترو اظهار داشت: بهره‌برداری از این ۱۲ ایستگاه جزو برنامه های سال جاری شرکت مترو تهران بوده است ولی متاسفانه این موضوع مستلزم وصول اوراق هزار میلیارد تومانی مشارکت بود که در حال حاضر در بانک رفاه مانده و اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی افزود.: این ۱۲ ایستگاه جدید، ۴ مورد آن در خط ۷، یک مورد درخت ۳ و ۷ مورد در خط ۶ بوده که تنها یکی از ایستگاه‌های خط ۷ آن هم ایستگاه برج میلاد به صورت آزمایشی در هفته‌ای که گذشت افتتاح شد که امیدواریم به صورت رسمی این ایستگاه تا آخر آذر افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران خاطرنشان کرد: از آنجایی که این اوراق مشارکت ۱۰۰۰ میلیاردی تا پایان آبان وصول نشده احتمال تاخیر در افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو وجود دارد.

امام گفت: با شروع آذر، هر یک روز که پول اوراق مشارکت در بانک رفاه بماند، طبق دستور العمل بانک مرکزی در مورد آزادسازی پول اوراق، روز به روز به  تخلفات بانک عامل افزوده خواهد شد، یعنی بانک باید حداکثر تا پایان آبان، پول حاصل از فروش اوراق مشارکت را به حساب شهرداری تهران واریز می‌کرده است.

وی گفت: طبق ماده ۱۰ قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت، مصرف وجوه حاصل از واگذاری اوراق  مشارکت در غیر از اجرای طرح های مربوط ، در حکم تصرف غیر قانونی در وجوه و اموال عمومی محسوب خواهد شد و به عبارتی بانک عامل بعد از پایان روز جمعه ۳۰ آبان ، نه می‌تواند وجوه حاصل از واگذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو و اتوبوس را نگه دارد و نه به خزانه دولت بازگرداند.

۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 7517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha