تشکیل کمیسیون تخصصی مشترک دیوان محاسبات و سازمان برنامه

رئیس دیوان محاسبات گفت: بسیاری از نهادها وقتی بودجه می‌خواهند در صف دولت و مجلس هستند اما وقتی نوبت به حسابرسی می‌شود، نهاد غیردولتی می‌شوند و خود را در مقام پاسخگویی نمی‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  خبرگزاری تسنیم، جلسه بررسی بودجه شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و تبادل نظر درباره اصلاح ساختار بودجه با حضور مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیوان محاسبات برگزار شد. 

در این جلسه، بذرپاش با مهم خواندن پاسخگویی مسئولین در برابر بودجه دریافتی، گفت: بسیاری از نهادها وقتی بودجه می‌خواهند در صف دولت و مجلس هستند اما وقتی نوبت به حسابرسی و تعریف نقش آنها در توسعه کشور می‌شود، نهاد غیردولتی می‌شوند و خود را در مقام پاسخگویی نمی‌دانند. 

در این جلسه، بودجه نهادهای عمومی، شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها و همچنین بدهی دولت به شرکت‌ها و صندوق‌ها بررسی شد و بر تسریع در نهایی شدن گزارش تفریغ بودجه تأکید شد.

تشکیل کمیسیون تخصصی متشکل از معاونین فنی و مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور و برخی از معاونین و روسای امور سازمان برنامه و بودجه به منظور ارائه نقطه نظرات فنی درخصوص اصلاح ساختار بودجه از مصوبات این جلسه بود.

۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
کد خبر: 7489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha