نابسامانی در بازار پکیج و آبگرمکن

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از نابسامانی در بازار پکیج خبر داد و گفت: اخیرا نامه‌ای به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای جلوگیری از صادرات پکیج ارسال کردیم، چرا که در حال حاضر تولید کفاف مصرف‌کننده را نمی‌دهد و صادرات حتی برای ارزآوری هم نباید انجام شود.

به گزارش رادار اقتصاد اکبر پازوکی در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به حضور دو شرکت در بخش تولید پکیج، اظهار کرد: ابتدا باید تولید پکیج به اندازه‌ای برسد که نیاز داخلی تأمین شود و سپس مازاد تولید صادر شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در حال حاضر شرکت‌های تولید پکیج محصولات خود را به قیمت گزاف عرضه می‌کنند و هیچ نظارتی هم انجام نمی‌شود.

پازوکی در پاسخ به سوالی درباره میزان تولید و نیاز سالانه پکیج نیز گفت: آمار دقیقی در این زمینه در دسترس نیست و شرکت‌ها آمار تولید ارائه نمی‌دهند. البته با توجه به کاهش ساخت و ساز می‌توان گفت مصرف پکیج کمی کاهش داشته، اما این محصول یک کالای مصرفی است و برخی خانه‌ها مثل ساختمان‌های پردیس، پرند و پاکدشت به روز آماده و تحویل داده می‌شوند. همچنین در سال‌های اخیر برخی از صاحبان خانه‌ها برای بهینه سازی شوفاژ  مرکزی را حذف می‌کنند و برای هر طبقه پکیج می‌گذارند.

قیمت پکیج ۲ میلیونی به بیش از ۱۰ میلیون تومان رسیده

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت پکیج به ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان رسیده، تصریح کرد: قیمت پکیج تا اواسط سال ۱۳۹۷ حدود دو میلیون و ۳۰۰ تا سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده، اما مانند سایر اجناس قیمت آن شروع به افزایش کرد و تا هفت میلیون تومان هم رسید و در نهایت در حال حاضر قیمت آن بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان است.

همچنین به گفته وی قیمت آبگرمکن گازی هم افزایش چشمگیری داشته که تولیدکنندگان علت آن را گرانی مواد اولیه عنوان کرده‌اند.

دولت به جای ارز، مواد اولیه بدهد

پازوکی با اشاره به افزایش قیمت همه کالاها در سال‌های، اخیر تصریح کرد: ما گران فروشی نداریم بلکه گرانی کالا داریم که علت آن هم گران شدن ارزی است که برای تامین مواد اولیه به کارخانه‌ها می‌دهند. اما با توجه به اینکه میزان مواد اولیه وارداتی کارخانه‌های مختلف متفاوت است دولت باید به جای دادن ارز به کارخانه‌ها، مواد اولیه آنها را تامین کند و مستقیم به تولیدکنندگان بدهد و از آن‌ها بخواهد بازار را تامین کنند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته عباس تابش،  رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از وجود مشکلاتی در تامین پکیج رادیاتور و آبگرمکن در بازار خبر داده و گفته بود که برخی واحدها عرضه را بخوبی انجام ندادند و برخی واحدها نیز عرضه خود را برای افراد خاصی انجام داده بودند که در این زمینه مستندات لازم دریافت شده و در حال بررسی است.

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
کد خبر: 746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha