سریع ترین رشد صنعتی در چین با افزایش صادرات به ثبت رسید

به لطف افزایش قابل توجه صادرات و ثبت سفارش بخش تولید صنعتی در چین به یک ماه گذشته سریع‌ترین رشد در 10 ساله گذشته را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازخبرگزاری فارس به لطف افزایش تولید، ثبت سفارشات جدید و رشد قابل توجه صادرات، بخش تولید صنعتی در چین در ماه آگوست سریع‌ترین رشد ماهانه را از سال ۲۰۱۱ تا کنون به ثبت رساند.

شاخص خرید مدیران مؤسسه کاکسین چین در ماه آگوست از ۵۲.۸ واحد در ماه قبل به ۵۳.۱ واحد این رقم بهتر از میزانی بود که از سوی کارشناسان و در نظرسنجی‌های بلومبرگ و رویترز پیش‌بینی شده بود.

وانگ ژی، کارشناس ارشد مؤسسه کاترین، می‌گوید این شاخص برای چهارمین ماه متوالی رشد کرده و نشان می‌دهند که بخشی از تولید صنعتی در چین در حال بهبود پس از شرایط پیش آمده ناشی از بحران کروناست.

از طرف دیگر روند این بهبود قوی به نظر می‌رسد.

رشد عملکرد بخش تولید صنعتی چین به خاطر افزایش تولید و ثبت سفارشات جدید بود که میزان آن نزدیک به بالاترین سطح در ۱۰ سال گذشته بوده است.

نتایج نظرسنجی مؤسسه کاکسین که بیشتر روی شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز بوده حاکی از آن است که کارخانه‌های چین برای نخستین بار طی سال جاری و از زمان شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش ثبت سفارش صادرات بوده‌اند.

نتایج بررسی این مؤسسه کمی بهتر از اطلاعات اداره آمار چین که دیروز درباره شاخص خرید مدیران منتشر شده بود، است.

بر اساس آمار رسمی اطلاعات اداره آمار این کشور بخش تولید صنعتی چین در ماه آگوست رشد کرده اما سرعت آن نسبت به ماه جولای کمتر بوده است.

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha