طوفان لورا موجب افزایش قیمت نفت شد

وقوع طوفان لورا در خلیج مکزیک موجب کاهش 82 درصدی تولید نفت این منطقه و در نتیجه رشد یک درصدی قیمت جهانی نفت شده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی رادار اقتصاد، طوفان هفته گذشته در خلیج مکزیک، تولید نفت این منطقه را تا ۸۲ درصد کاهش داد و به دنبال این کاهش تولید، قیمت نفت در بازارهای جهانی با رشدی یک درصدی همراه شد.

طوفان لورا که هفته گذشته سواحل شرقی آمریکا را در نوردید، بر بازار نفت نیز تاثیر چشمگیری داشت، زیرا خلیج مکزیک به عنوان یکی از مهمترین مناطق تولید نفت آمریکا در مسیر این طوفان قرار داشت. 

 وقوع این طوفان ۳۱۰ مورد تاسیسات نفتی شامل دکل حفاری و یا سکوی تولید نفت و گاز تخلیه شد، ضمن اینکه با فروکش کردن طوفان لورا،‌ کارکنان این تاسیسات به تدریج در حال بازگشت به محل کار خود هستند، اما همچنان ۱۸۹ سکو یا دستگاه حفاری خلیج مکزیک آمریکا خالی از سکنه و کارکنان است.

بررسی ها نشان می دهد ۱۷ درصد از نفت آمریکا و حدود پنج درصد از گاز این کشور درخلیج مکزیک تولید می‌شود که با این طوفان ۸۲ درصد تولید نفت از این منطقه که عددی معادل ۱.۵ میلیون بشکه در روز می‌شود، کاهش پیدا کرد.

کاهش تولید بر بازار نفت نیز تاثیرگذار بود و قیمت نفت امروز (سه شنبه) حدود یک درصد بالا رفت.

اکنون ۶ پالایشگاه در سواحل شرقی آمریکا که ظرفیتی معادل ۱۲ درصد پالایشگاه‌های آمریکا را دارند، از مدار تولید خارج شدند،‌ بنابراین قیمت نفت نتوانست رشد بیشتری را تجربه کند.

امروز سایه کرونا همچنان بر اقتصاد جهانی سنگینی می‌کند و می‌تواند در هر لحظه معادلات بازار را تغییر دهد.

براساس این گزارش،‌ نفت برنت در معاملات امروز خود با رشدی ۱.۰۲درصدی به قیمت ۴۵ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید و نفت شاخص آمریکا نیز ۰.۹ درصد بالا رفت و ۴۳ دلار در هر بشکه قیمت خورد.

اکنون شرایط بازار نفت به سمتی است که می‌توان امیدوار بود تا قیمت نفت در هفته‌های آینده به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند.

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 725
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha