قالیباف: مجلس باید در ستاد کرونا نماینده داشته باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید در ستاد ملی مقابله با کرونا نماینده داشته باشد و مکاتباتی برای این کار انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مهر، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ طی اخطار قانون اساسی، گفت: امام (ره) می فرمایند مجلس در رأس امور است و در قانون اساسی هم آمده است که مجلس در رأس امور قرار دارد اما امروز نه تنها مجلس در رأس امور نیست، بلکه در پایین ترین بخش امور هم قرار ندارد.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی شورای عالی اقتصادی هر تصمیمی که می خواهد می گیرد، دولت مجلس را دور می زند و ستاد ملی مقابله با کرونا هم برای کل کشور و همچنین برای مجلس تصمیم می گیرد.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ستاد ملی کرونا در شرایطی برای مجلس تصمیم می گیرد که هیچیک از نمایندگان مجلس عضو ستاد ملی مقابله با کرونا نیستند و این ضعف و وهن مجلس است که نماینده ای در ستاد ملی کرونا حضور ندارد.

صباغیان گفت: امروز چیزی از مجلس باقی نمانده و فقط یک نام، ساختمان و ۲۹۰ نماینده برای مجلس شورای اسلامی باقی مانده است.

وی خطاب به قالیباف گفت: زمانی که ما شما را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردیم گفتیم که مجلس مُرده و تعطیل است، مجلس را زنده کنید و تقاضای ما از شما آن است که این اقدام را در دستور کار خود قرار دهید.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار قانون اساسی، گفت: این گونه صحبت نکنید. مجلس کار خودش را انجام می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شما الفاظی را به کار بردید که درست نبود. یعنی چه که مجلس مُرده است!؟ نباید به مجلس به این شکل توهین شود.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی حتماً به وظایف قانونی خودش عمل می کند و شکی در این مسئله نیست اما این نقص وجود دارد که نماینده ای در ستاد ملی کرونا نیست و حتماً مجلس باید در ستاد کرونا نماینده ای داشته باشد که مکاتبات لازم برای این مسئله انجام شده است.

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 7226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha