طرح یارانه کالاهای اساسی توسط مجلس اصلاح شد/ رفع دغدغه های معیشتی مردم جزو اولویت های مجلس است

مفتح با بیان اینکه طرح یارانه کالاهای اساسی توسط مجلس اصلاح شد، گفت: برای اصلاح این طرح، جلسات مختلفی با  با مسئولان دولت و شورای نگهبان هم برگزار شده تا ایرادات وارده به طرح تأمین کالای اساسی مرتفع شود و بعد از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، لازم الاجراست.

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  گروه کشاورزی و صنایع غذایی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  با اشاره به طرح مجلس شور ای اسلامی مبنی بر پرداخت یارانه کالای اساسی به مردم اظهار داشت: این طرح چندی پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید تا باعث حمایت از اقشار ضعیف جامعه باشد اما با اینکه شورای نگهبان با این طرح موافق بود، با گرفتن دو ایراد خواستار اصلاح طرح شد.

وی ایراداتی شورای نگهبان بر طرح پرداخت یارانه کالای اساسی را این گونه شرح داد: ایراداتی همچون مشخص نبودن منابع مالی برای پرداخت یارانه کالای اساسی و مشخص نبودن ۶۰ میلیون نفری که در این طرح آورده شده است، از جمله دلایل رد این طرح از سوی شورای نگهبان شد.

مفتح تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی جلساتی متعددی را در روزهای گذشته مبنی بر اصلاح طرح یارانه کالای اساسی برگزار کرد و در نهایت، این طرح اصلاح گردید و دولت ملزم به پرداخت یارانه کالای اساسی است و بعد از تصویب نهایی، مجددا به شورای نگهبان ارسال می گردد.   

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با بیان اینکه برای اصلاح این طرح، جلسات مختلفی با  با مسئولان دولت و شورای نگهبان هم برگزار شده تا ایرادات وارده به طرح تأمین کالای اساسی مرتفع شود، تاکید کرد: بحمدالله به جمع بندی خوبی در خصوص اجرای این طرح رسیدیم و ان شالله پرداخت این یارانه کالای اساسی بتواند گره کوچکی از مشکلات مردم را باز کند و در این  طرح ۶ ماهه، شاهد پرداخت یارانه کالای اساسی برای ۶ دهک جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی مردم جزو دغدغه های مجلس شورای اسلامی است، افزود: مجلس از بدو آغاز به کارش، در تلاش بوده تا با پیشنهاد طرح هایی باعث حل مشکلات معیشتی مردم شود و در این کار جدیت خاصی داریم.

مفتح با اشاره به اینکه مجلس در تلاش است سوالات و ابهامات را رفع کرده  و در تایید نهایی شورای نگهبان در راستای طرح یارانه کالای اساسی را اخذ کند، افزود: در شرایطی که مردم با مشکلات معیشتی روبرو هستند و شرایط اقتصادی خوبی در کشورمان شاهد نیستیم، مجلس در تلاش است تا بار معضلات معیشتی را از دوش مردم بکاهد و در این شرایط، همه مسئولان کشورمان باید اتحاد نظر در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم داشته باشند، همانطور که رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم در این زمینه تاکیدات فراوانی داشته اند و مدام اصرار دارند که نباید گذاشت که سرپرست خانواده، شرمنده اعضای خانواده اش باشد.

انتهای پیام/
 

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 7184

برچسب‌ها