کاهش ۹۶ درصدی جابه جایی مسافر در پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به تاثیر منفی شیوع کرونا بر پروازها، از کاهش ۹۶ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های کشور از فروردین امسال تا پایان مهر در قیاس با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه مسکن پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر اظهار کرد: در پروازهای بین المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها، در هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۸۷ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۸۱ درصد کاهش روی داده است.

* کاهش ۴۱ درصدی اعزام و پذیرش مسافر داخلی از ابتدای ۹۹

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها در هفت ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲۸ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۱ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۳ درصد کاهش داشته‌ایم.

* کاهش ۲۶ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در مهر ۹۹ نسبت به مهر ۹۸

وی اظهار داشت: در مجموع پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها در مهر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۱۳ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۲۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۲ درصد کاهش وجود داشته است.

امیرمکری بیان کرد: در پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها در مهر ماه ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست هشت درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۲۱ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱۵ درصد کاهش وجود داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در مهر ماه ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۷۶ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۶۳ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها در مهر ماه امسال  نسبت به شهریور در نشست و برخاست دو درصد، در اعزام و پذیرش مسافر شش درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست پنج درصد کاهش داشته است.

به گفته امیرمکری، در مهر ماه ۹۹ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، شیراز، مشهد، کیش ، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس و کرمانشاه انجام شده است. 

انتهای پیام/

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 7172
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha