پرسپولیس و بایرن‌مونیخ، بهمن‌ماه در قطر؟

با اعلام رسمی فیفا، جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، آنطور که فدراسیون جهانی فوتبال گفته، فرصت برگزاری این بازی در ماه های باقی مانده سال ۲۰۲۰ میلادی وجود ندارد و بنابراین جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۲۱ به انجام خواهد رسید. فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصمیم گیری نهایی خود را در خصوص برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۰ اعلام کرد که به این ترتیب این مسابقات از اول تا یازدهم فوریه ۲۰۲۱ (۱۳ تا ۲۳ بهمن‌ماه) به میزبانی قطر برگزار می‌شود.

یک سهمیه به تیم میزبان خواهد رسید که الدحیل به عنوان قهرمان لیگ ستارگان قطر در این بازی ها حضور پیدا می‌کند. سهمیه اروپا نیز در اختیار بایرن مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان خواهد بود اما بقیه ۵ سهمیه هنوز مشخص نشده است. آمریکای جنوبی، آفریقا، آمریکای شمالی و آسیا به زودی نماینده خود را معرفی خواهد کرد اما باتوجه به لغو لیگ قهرمانان اقیانوسیه، سهمیه این رقابت نامعلوم است.

پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل قهرمان شرق آسیا، دستکم ۷ میلیون دلار درآمدزایی خواهد کرد و می‌تواند این رقم را تا ۱۵ میلیون دلار نیز افزایش دهد.

تیم فوتبال پرسپولیس باتوجه به حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا این شانس را دارد که با پیروزی در بازی نهایی، خود را به جام جهانی برساند. آن ها در صورت کسب بلیت جام باشگاه های جهان، درآمدی بین ۲.۵ میلیون دلار تا ۱۰ میلیون دلار را خواهند داشت.

قرار بود بود جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم در ۸ گروه برگزار شود که در آن صورت حضور پرسپولیس هم از همین حالا قطعی بود اما شیوع ویروس کرونا و تعویق یورو۲۰۲۰ و المپیک توکیو، از این موضوع فعلا جلوگیری کرده است.


پرسپولیس در صورت صعود به جام باشگاه ها باید سه بازی را برنده شود تا برای دومین بار در تاریخ، مقابل بایرن مونیخ قرار گیرد. آن ها یک بار در ورزشگاه آزادی ۲-۱ به این تیم باختند.

تقسیم بندی نمایندگان قاره های مختلف:

نماینده اروپا: 
بایرن مونیخ آلمان  (قهرمان لیگ قهرمانان اروپا)

نماینده کشور میزبان:
الدحیل (قهرمان لیگ ستارگان)

نماینده آفریقا:
الاهلی یا الزمالک مصر (فینال: ۲۷ نوامبر یا ۷ آذر در قاهره)

نماینده آسیا:
پرسپولیس ایران یا برنده منطقه شرق (فینال: ۱۹ دسامبر یا ۲۹ آذر)

نماینده آمریکای شمالی:
۲۲ دسامبر یا ۲ دی ماه (رقابت‌ها به صورت متمرکز در فلوریدا)

نماینده آمریکای جنوبی:
۲۳ ژانویه ۲۰۲۱ (۴ بهمن ماه) فینال در ورزشگاه ماراکانا ریو دو ژانیرو

نماینده اقیانوسیه:
لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ اقیانوسیه کنسل شد.

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 7167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha