تولید انبوه ۱۵ واکسن دام، طیور و آبزیان تا پایان دولت

‌معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید انبوه ۱۵ واکسن دام، طیور و آبزیان تا پایان دولت در بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از بذر واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان و آنتی ژن H۵ که با حضور وزیر کشاورزی در محل معاونت علمی و فناوری برگزار شد گفت: اکنون شرکت های دانش بنیان توانسته اند در حوزه هایی که بیش از اینها کمتر ورود پیدا کنند، ظاهر شوند.

وی افزود: از جمله این حوزه ها می توان به تولید واکسن ها در حوزه های انسانی، دام، طیور و آبزیان اشاره کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تولید این واکسن ها در حوزه های انسانی، دام، طیور و آبزیان همواره در بخش دولتی بوده است، افزود: اکنون شرایطی فراهم آمده که برای اولین بار شرکت های خصوصی در تولید این واکسن ها تلاش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیرساخت های عظیمی در بخش خصوصی و در حوزه های انسانی وجود دارد. به طوری که با پیدایش کرونا توانستند در مدت زمان کوتاهی کیت های تشخیص سریع را به تولید برسانند. همچنین دو شرکت دیگر در حال ساخت این کیت ها هستند.

به گفته ستاری یک زیرساخت عظیم دانشی در کشور وجود دارد که در صورت نیاز می تواند سریعا خودش را با شرایط وفق دهد و محصولات  مورد نیاز را تولید کند.

به گفته وی تا پایان این دولت ۱۵ واکسن دام، طیور، آبزیان به تولید انبوه می رسند.

وی با بیان اینکه این واکسن ها در بخش های خصوصی به تولید می رسند، ادامه داد: قرار است به زودی ۴ الی ۵ نوع از این واکسن ها را در حضور رئیس جمهور رونمایی کنیم.

ستاری با بیان اینکه زیرساخت های تولید این واکسن ها در کشور فراهم است، گفت: اگر هر مشکلی هم وجود داشته باشد آنها می توانند در مدت زمان کوتاهی این مشکلات را برطرف کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: این برای اولین بار است که توانستیم بذر یک واکسن را به تولید برسانیم که از این بذر در راستای تولید واکسن توسط بخش های خصوصی اقدام کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن بذرهای بومی برای تولید واکسن گفت: در این راستا قراردادهای متعددی منعقد شده که در زمینه واکسن بی نیاز به کشورهای دیگر باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: تفاهم نامه ای بین معاونت علمی و جهاد کشاورزی در زمینه تولید و توسعه این واکسن ها نیز امروز منعقد می‌شود.

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
کد خبر: 7152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha